TR EN

PRINCIPLES OF MARKETING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BUS226 PRINCIPLES OF MARKETING 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama ile ilgili temel konulara ve kavramlara hakim olmalarını sağlamaktır.
İçerik: Temel pazarlama kavramları, pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemleri, tüketici pazarı ve endüstriyel pazarlar, değer, tatmin, şikayet ve sadakat, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, pazarlama karması ve pazarlamada etik.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklar.
Pazarlama çevresini ifade eder.
Tüketici pazarlarını ve endüstriyel pazarları kıyaslar.
Müşteri değeri, tatmin, şikâyet ve sadakat kavramlarını açıklar.
Pazarlama karmasını tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazarlama İle İlgili Temel Kavramlar Ders anlatımı, örnekler
2 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazarlama Çevresi Ders anlatımı, örnekler
3 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazarlama Bilgi Sistemleri Ders anlatımı, örnekler
4 Ders kitabının ilgili bölümleri Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı Ders anlatımı, örnekler
5 Ders kitabının ilgili bölümleri Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları Ders anlatımı, örnekler
6 Ders kitabının ilgili bölümleri Müşteri Değeri, Tatmin, Şikâyet ve Sadakat Ders anlatımı, örnekler
7 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Ders anlatımı, örnekler
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümleri Ürün ve Marka Kararları Ders anlatımı, örnekler
10 Ders kitabının ilgili bölümleri Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları Ders anlatımı, örnekler
11 Ders kitabının ilgili bölümleri Dağıtım Kararları Ders anlatımı, örnekler
12 Ders kitabının ilgili bölümleri Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Ders anlatımı, örnekler
13 Ders kitabının ilgili bölümleri Tutundurma ve Pazarlama İletişimi Ders anlatımı, örnekler
14 Ders kitabının ilgili bölümleri Reklam, Halkla İlişkiler, Kişisel Satış ve Satış Geliştirme Ders anlatımı, örnekler
15 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazarlamada Etik Ders anlatımı, örnekler
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kotler, P. ve Armstrong, G. (2010). Principles of Marketing. Pearson Education.
Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2020). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. 4. Baskı, Beta Yayınevi.
Kotler, P. ve Armstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
Journal of Marketing
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Anıl, N. K. ve Eti İçli, G. (2022). Pazarlama İlkeleri. Eğitim Yayınevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
2
2
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
3
2
Solve individual and organizational problems in business life.
2
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
3
2
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
2
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
2
2
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
2
2
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0