Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SPA101 |
İSPANYOLCA I |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İspanyolca |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) kapsamında, A1 düzeyinde belirlenen konularda anlama (dinleme- okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerisi kazandırmak. |
İçerik: |
Saludos y Presentación,
El Alfabeto/Abecedario Español, Pronunciación,
Los Números, Artículo determinado (definido)/indeterminado (indefinidio),
Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales,
La hora/la fecha/los días/los meses,
Los pronombres personales, Los adjetivos, Los verbos: Ser/Estar, Haber |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler temel düzeyde kendilerini ifade edebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Tanışma
Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme
Haftalık ders programının açıklanması: İzlence
Kaynakça |
Anlatım, karşılıklı konuşma |
2 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
El Español / ¿Por qué el Español?
Saludos y Presentación
El Alfabeto/Abecedario Español / Pronunciación
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
3 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
Pronunciación (continúa)
Ejercicios
Los números
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
4 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
Los artículos
Artículo definido/determinado
Artículo indefinido/indeterminado
Ejercicios
Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
5 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales) (continúa)
Ejercicios
Nacionalidad ¿De dónde eres?
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
6 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
Los pronombres personales
Ejercicios
El verbo SER |
Anlatım, alıştırma |
7 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
El verbo SER (continúa)
Procedencia
La fecha
Las horas
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Ara sınav sorularının yanıtlanması ve değerlendirilmesi
El verbo SER (continúa)
Identificación de Personas o de Cosas
Profesión
Color
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
10 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
Los Adjetivos
Ejercicios
El verbo ESTAR
La fecha
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
11 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
El verbo ESTAR(continúa)
Localización
Ejercicios
SER o ESTAR
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
12 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
SER o ESTAR (continúa)
Ejercicios
Los Adjetivos Posesivos
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
13 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
El verbo HABER (continúa)
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
14 |
Literatür tarama |
Önceki haftanın tekrarı
El verbo HABER (continúa)
Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
15 |
Literatür tarama |
Alıştırma/Ejercicios |
Anlatım, alıştırma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
0 |
|
|
|
|
|
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
5 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|