TR EN

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI309 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; modern toplum ve değişen kurum anlayışı bağlamında kurumsal sosyal sorumluluk kavramını tüm boyutlarıyla ele alarak öğrencilerin konumlandırma ve iletişim stratejisi yaratabilme becerisini öğrenciye kazandırmaktadır.
İçerik: Kurumsal sosyal sorumluluk nedir?, kurumsal sosyal sorumluluk uygulama alanları, sosyal sorumluluk projesi nedir?, sosyal sorumluluk projesi nasıl hazırlanır?, sosyal sorumluluk türleri, sosyal sorumluluk projesi örnekleri, sosyal projelerde derneklerin ve sivil toplum kuruluşlarının çalışmaları, sosyal projelerde kamu spotu çalışmaları, sosyal projelerde sosyal deney çalışmaları, sosyal projelerde gönüllü çalışmalar ve yardımlaşma, ödev (kurumsal sosyal sorumluluk projesi sunumu) dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurumsal sosyal sorumluluğun ne olduğunu açıklar.
Kurumsal sosyal sorumluluğun uygulama alanlarından en az 3’ünü listeler.
Derneklerin ve sivil toplum kuruluşlarının sosyal sorumluluk projelerini değerlendirir.
Sosyal projelerde sosyal deney çalışmalarını tartışır.
Sosyal sorumluluk projeleri hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal sosyal sorumluluk nedir? Anlatım, Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal sosyal sorumluluk uygulama alanları Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal sorumluluk projesi nedir? Anlatım, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal sorumluluk projesi nasıl hazırlanır? Anlatım, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal sorumluluk projesi nasıl hazırlanır? Anlatım, Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal sorumluluk türleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal sorumluluk projesi örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal projelerde derneklerin ve sivil toplum kuruluşlarının çalışmaları Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal projelerde kamu spotu çalışmaları Anlatım, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal projelerde sosyal deney çalışmaları Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal projelerde gönüllü çalışmalar ve yardımlaşma Anlatım, Soru-cevap yöntemi
13 - Ödev (kurumsal sosyal sorumluluk projesi sunumu) Grup çalışması
14 - Ödev (kurumsal sosyal sorumluluk projesi sunumu) Grup çalışması
15 - Ödev (kurumsal sosyal sorumluluk projesi sunumu) Grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özgen E. (2017) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Profil Kitap.
Kılanç, Ruken Özgül (2014). Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi. İstanbul: Kriter Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 11 3 33
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0