Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBU460 | ÇİN SİYASETİ VE DIŞ POLİTİKASI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çin dış politikasının ana söylemlerini ve temel araçlarını tartışmak, Çin'in yükselişiyle ilgili gelişmelere farklı bakış açıları kazandırmak ve Çin'in uluslararası arenanın önemli aktörleri ve komşuları ile olan ilişkilerine dair içgörü ve kapsamlı bir anlayış kazandırmak. |
İçerik: | Çin'in değişen uluslararası sistem algısı ve kendisine biçtiği değişen rol, Çin'in yükselen bir güç olarak rolünün uluslararası arenanın önemli aktörleri ve Çin'in komşuları tarafından nasıl algılandığı, Çin ile önemli ülkeler arasındaki mevcut ve potansiyel çatışma ve işbirliği konuları, uluslararası arenanın aktörleri ve Çin ile komşuları arasındaki çatışma ve işbirliği konuları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çin'in Batılı güçlerle karşılaştığı döneme dair tecrübelerini ve imparatorluktan Cumhuriyete geçiş sürecindeki tarihsel gelişmeleri analiz edebilir. Çin'in imparatorluk döneminde komşularıyla olan ilişki biçimi ile Cumhuriyete geçildikten ve Çin Halk Cumhuriyeti kurulduktan sonraki değişen ilişki biçimini karşılaştırıp analiz edebilir. Çin Halk Cumhuriyeti'nin farklı Başkanları dönemindeki dış politika önceliklerini ve söylemlerini karşılaştırıp analiz edebilir. Çin Halk Cumhuriyeti'nin tarihsel olarak ve günümüzde büyük güçler ile ilişkilerindeki iniş-çıkışları irdeleyip analiz edebilir. Çin Halk Cumhuriyeti'nin komşuları ve bölgesel güçler ile arasındaki belli başlı sorunları değerlendirip, analiz edebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Giriş | - |
2 | - | Çin ve Aşağılanma Yüzyılı: Aşağılık Kompleksi | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
3 | - | Çin Tehdidi veya Çin'in Yükselişi vs Çin Uyumu veya Barışçıl Yükselişi/Gelişmesi: Kendine Güven Kazanmak | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
4 | - | Çin'in iddialılığı | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
5 | - | Çin ve Kalkınmacılık ve Yumuşak Güç Söylemleri | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
6 | - | Çin ve ABD İlişkilerinin Farklı Boyutları | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
7 | - | Çin ve Rusya Federasyonu İlişkilerinin Farklı Boyutları | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Çin ve Hindistan İlişkilerinin Farklı Boyutları | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
10 | - | Çin ve Japonya İlişkilerinin Farklı Boyutları (Doğu Çin Denizi Anlaşmazlığı) | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
11 | - | Çin ve Güney Asya Ülkelerinin Farklı Boyutları (Güney Çin Denizi Anlaşmazlığı) | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
12 | - | Çin'in Afrika ve Latin Amerika ile İlişkilerinin Farklı Boyutları | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
13 | - | Çin ve Uluslararası Kuruluşlar | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
14 | - | Çin ve Kuşak Yol Projesi | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
15 | - | Genel Değerlendirme | soru&cevap ve tartışma metodu |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Stuart Harris, (2015), Çin Dış Politikası, Matbuat Yay. Michael Dillon (2016) Modernleşen Çin’in Tarihi, İletişim Yay. Joan Keay (2011) Çin Tarihi, İnklap yay. Henry Kissenger (2020) , Dünden Bugüne Yeni Çin, Kaknüs Yay. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |