Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTS476 |
GÖSTERGEBİLİM |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, göstergebilim kuram ve ilkelerinden yola çıkarak göstergebilim hakkında bilgi sahibi olunmasının ve göstergebilimsel çözümleme yapabilmesinin sağlanmasıdır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriğini göstergebilimin tanımı ve kökeni, göstergebilim kuramcıları, göstergebilimin diğer bilim dallarıyla ilişkisi ile medya araçları üzerinden göstergebilimsel çözümleme teknikleri oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Göstergebilimi açıklar. |
Göstergebilimin diğer bilim ve sanat dallarıyla olan ilişkisini açıklar. |
Göstergebilimsel çözümleme yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Göstergebilimin tanımı ve kökeni |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Göstergebilimciler ve kuramları |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Gösterge türleri |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Dilbilim göstergebilim ilişkisi |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Göstergebilim ve Anlamlandırma |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Mitoloji ve İkonografi |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Görsel göstergebilim |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Roland Barthes ve Anlamlandırma |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Roland Barthes ve Çağdaş Söylenler |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Fotoğraf ve Göstergebilim çözümlemeleri |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Reklam ve Göstergebilim çözümlemeleri |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Sinemada Göstergebilim |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Örnek Filmlerle Sinemada Göstergebilim Çözümlemeleri |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Yeni Medya ve Göstergebilim çözümlemeleri |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven. Yapı Kredi Yayınları. |
Pierre Guiraud, Göstergebilim, İmge Yayınları |
Peter Wollen, Sinemada Göstergeler ve Anlam, Metis Yayınları. |
Mehmet Rıfat, Göstergebilimin ABC’si, Simavi Yayınları. |
john Marland, Steven Rawle, Film Dili, Literatür Yayıncılık. |
Roland Barthes, Çağdaş Söylenler, Metis Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
13 |
2 |
26 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|