TR EN

GÖSTERGEBİLİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS476 GÖSTERGEBİLİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, göstergebilim kuram ve ilkelerinden yola çıkarak göstergebilim hakkında bilgi sahibi olunmasının ve göstergebilimsel çözümleme yapabilmesinin sağlanmasıdır.
İçerik: Bu dersin içeriğini göstergebilimin tanımı ve kökeni, göstergebilim kuramcıları, göstergebilimin diğer bilim dallarıyla ilişkisi ile medya araçları üzerinden göstergebilimsel çözümleme teknikleri oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Göstergebilimi açıklar.
Göstergebilimin diğer bilim ve sanat dallarıyla olan ilişkisini açıklar.
Göstergebilimsel çözümleme yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Göstergebilimin tanımı ve kökeni Anlatım, Soru Cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Göstergebilimciler ve kuramları Anlatım, Soru Cevap
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Gösterge türleri Anlatım, Soru Cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dilbilim göstergebilim ilişkisi Anlatım, Soru Cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Göstergebilim ve Anlamlandırma Anlatım, Soru Cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Mitoloji ve İkonografi Anlatım, Soru Cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Görsel göstergebilim Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Roland Barthes ve Anlamlandırma Anlatım, Soru Cevap
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Roland Barthes ve Çağdaş Söylenler Anlatım, Soru Cevap
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Fotoğraf ve Göstergebilim çözümlemeleri Anlatım, Soru Cevap
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam ve Göstergebilim çözümlemeleri Anlatım, Soru Cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sinemada Göstergebilim Anlatım, Soru Cevap
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek Filmlerle Sinemada Göstergebilim Çözümlemeleri Anlatım, Soru Cevap
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yeni Medya ve Göstergebilim çözümlemeleri Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven. Yapı Kredi Yayınları.
Pierre Guiraud, Göstergebilim, İmge Yayınları
Peter Wollen, Sinemada Göstergeler ve Anlam, Metis Yayınları.
Mehmet Rıfat, Göstergebilimin ABC’si, Simavi Yayınları.
john Marland, Steven Rawle, Film Dili, Literatür Yayıncılık.
Roland Barthes, Çağdaş Söylenler, Metis Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0