TR EN

GİRİŞİMCİLİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GIR402 GİRİŞİMCİLİK 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Girişimci olma hedefindeki öğrencilere, KOBİ’lere ve çağdaş işletmecilik konuları ile ilgilenenlere yardımcı olma amacını taşımaktadır. Öğrencilere küçük işletme kurma ve yönetme konularında ihtiyaç duyulan temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. İş hayatında başarılı olma yöntemlerini, küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini, küçük işletmelerin kuruluş şekilleri ve yönetimi ile temel işlevleri, sorunları ve çözüm yollarını kavratabilmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, amaçları ve başarı faktörleri, işlevleri, süreci, girişimcilik kültürü, iş, pazarlama, üretim, yönetim ve organizasyon planlaması, yaratıcılık ve yenilikçilik ile ilgili konulara değinilecektir. Ayrıca girişimcilikte bazı güncel konular olan; kadın girişimciliği, sosyal girişimcilik, aile işletmeleri, etik-sosyal sorumluluk ve girişimcilik gibi konular dersin içeriğini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Girişimcilik ile ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olur.
Bir iş fikrinin ne zaman değerli ve yenilikçi olduğunu ayırt eder.
Girişimcilik ile ilgili temel kavramlar hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
İş planı ve modeli kurar.
Bir iş fikri ile ilgili Pazar araştırması, finansal planlama, mal/hizmet üretim planlaması yapabilecek ve iş fikrini etkili bir şekilde sunar.
Karmaşıklık ve süreklilik arz eden sosyal problemlere yaratıcı çözümler sunarak içerisinde yaşadığı toplumun da refahına ve mutluluğuna önemli ve farklı düzeyde katkıda bulunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Girişimcilik ve Girişimcilik ile İlgili Temel Kavramlar Anlatım,Tartışma
2 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve Dünyada girişimcilik ve tarihi Anlatım,Tartışma
3 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Girişimcilik Türleri ve Girişimcilik Kültürü Anlatım,Tartışma
4 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Başarılı Girişimcilik Öyküleri Anlatım,Tartışma
5 Literatür taraması, Bireysel Araştırma İş Fikri Kaynakları, Pazar Araştırması Anlatım,Tartışma
6 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Yeni iş fikirleri, Risk Sermayesi ve Diğer Sermaye Bulma Yöntemleri Anlatım,Tartışma
7 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Girişim Kurma Süreci Anlatım,Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Küçük İşletmelerin Yönetim Fonksiyonu ve Yeni Yönetim Yaklaşımları Anlatım,Tartışma
10 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Küçük İşletmelerin Üretim Fonksiyonu ve Planlaması Anlatım,Tartışma
11 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Küçük İşletmelerin Pazarlama Yapısı, Sorunları ve Pazarlama Teknikleri Anlatım,Tartışma
12 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Küçük İşletmelerin İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler Fonksiyonları Anlatım,Tartışma
13 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Ülkemizde girişimciliğe destek veren kuruluşlar ve Destek Koşulları Anlatım,Tartışma
14 Literatür taraması, Bireysel Araştırma İş Planı Hazırlama Anlatım,Tartışma
15 Literatür taraması, Bireysel Araştırma İş Planı Hazırlama Anlatım,Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güney, S. (2008). Girişimcilik, Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Marangoz, M. (2017). Girişimcilik. İstanbul: Beta Yayınları.
Küçük, O. (2017). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayınevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 4 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0