Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBU338 | DIŞ POLİTİKA ANALİZİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere dış politikayı analiz etmede kullanılan teorik yaklaşımlar ile dış politika yapımı ve uygulama sürecini öğretmek ve öğrencilere ülkelerin dış politikalarını eleştirel biçimde değerlendirme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, dış politika analizinin ortaya çıkışı, dış politika analizinde kullanılan teoriler, dış politika analiz birim ve seviyeleri, güvenlik-dış politika ilişkisi, dış politika stratejileri, lider faktörü, sistemsel etmenlerin dış politikaya etkisi, psikolojik ve sosyal etmenlerin dış politikaya etkisi, medya ve baskı grupları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dış politika analizi yaparken kullanılan farklı yaklaşımları sınıflandırır |
Dış politikanın oluşumunu açıklayan teorileri farklı ülke örneklerine uygular |
Dış politika yapım süreci etkileyen iç ve dış faktörler arasında neden-sonuç ilişkisi kurar |
Sosyolojik ve psikolojik etmenlerin yanı sıra uluslararası sistemin dış politika yapımına etkisini tartışabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Derste işlenecek temel kavramlara, dersin amacı ve içeriğine ilişkin ön bilgi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Steve Smith vd., Dış Politika, Uluslararası İlişkiler Kütüphanesi, 2016, pp.13-34. | Dış Politika Nedir? Nasıl Analiz Edilir? | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Ertan Efegil, Dış Politika Analizi: Ders Notları. Nobel Yayın, 2012,pp.10-25 | Dış Politika Stratejileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2012, pp.439-498. | Dış Politika Araçları | Anlatım, grup çalışması, tartışma yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Ertan Efegil, Dış Politika Analizi: Ders Notları. Nobel Yayın, 2012, pp.27-39 | Dış Politika ve Teorik Yaklaşımlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Steve Smith vd., Dış Politika, Uluslararası İlişkiler Kütüphanesi, 2016, pp.78-113. | Dış Politika Yapım Süreci I | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Konuyla ilgili makale okuma: Cansu Güleç, “Dış Politika Analizinde Karar Verme Süreci ve Karar Verme Modelleri”, ÇOMÜ Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 3(1), 2018, 79-102 | Dış Politika Yapım Süreci II | Simülasyon yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Ertan Efegil, Dış Politika Analizi: Ders Notları. Nobel Yayın, 2012, pp.87-103. | Sistem Yaklaşımları | Anlatım, soru-cevap, öğrenci sunumu ve tartışma yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Ömer Ak, “Liderlik Profili Analizi ve Dış Politika: Turgut Özal ve Recep Tayyip Erdoğan”, Dış Politika Teorileri Bağlamında Türk Dış Politikası, Ertan Efegil ve Rıdvan Kalaycı (eds.), Ankara, Nobel Yayınları, 2012, pp.501-528 | Lider Faktörü ve Karar alma | Anlatım, soru-cevap, öğrenci sunumu ve tartışma yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Ertan Efegil, Dış Politika Analizi: Ders Notları. Nobel Yayın, 2012, pp.194-201 | Kültür, Kimlik ve Dış Politika | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Ertan Efegil, Dış Politika Analizi: Ders Notları. Nobel Yayın, 2012, pp.181-203 | Çıkar Grupları, Medya ve Kamuoyu | Anlatım, soru-cevap, öğrenci sunumu ve tartışma yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Erhan Doğan ve Semra Cerit Mazlum, Sivil Toplum ve Dış Politika Yeni Sorunlar Yeni Aktörler, İstanbul: Bağlam Yayınları, 2006 | Sivil Toplumun Dış Politikaya Etkisi | Anlatım, soru-cevap, öğrenci sunumu ve tartışma yöntemiAnlatım, soru-cevap, öğrenci sunumu ve tartışma yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Ertan Efegil, Dış Politika Analizi: Ders Notları. Nobel Yayın, 2012, pp.203-217. | Uluslararası Faktörler | Anlatım, soru-cevap, öğrenci sunumu ve tartışma yöntemi |
15 | Bilgileri gözden geçirme | Genel Değerlendirme | Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Efegil, E.(2012). Dış Politika Analizi: Ders Notları. İstanbul: Nobel Yayın. |
Kalaycı R., Efegil, E. (2012). Dış Politika Teorileri Bağlamında Türk Dış Politikasının Analizi Cilt 1. İstanbul: Nobel Yayıncılık. |
Sönmezoğlu, F. (2012). Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi. İstanbul: Der Yayınları. |
Doğan E., Mazlum, S. C. (2006). Sivil Toplum ve Dış Politika Yeni Sorunlar Yeni Aktörler. İstanbul: Bağlam Yayınları. |
Güleç, C. (2018). Dış Politika Analizinde Karar Verme Süreci ve Karar Verme Modelleri. ÇOMÜ Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 3(1), 79-102. |
Smith, S. (vd.)(2016). Dış Politika. İstanbul: Uluslararası İlişkiler Kütüphanesi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 4 | 8 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 65 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |