TR EN

ULUSLARARASI TİCARETİN EKO-POLİTİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UIT307 ULUSLARARASI TİCARETİN EKO-POLİTİĞİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, öğrencilerin uluslararası ticari faaliyetlerde eko-politik olguların etkisini anlaması ve ticari hayatta kullanabilme yeterliliği kazanmasını amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin ekonomik ve politik olayların iş ve ticari hayata etkilerini değerlendirebilecek, analiz edebilecek ve pratikte kullanma yeterliliğine sahip olabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, Uluslararası ticaret teorileri; Modern dünya ekonomisinin doğuşu ve değişimi; uluslararası ticaret sisteminin yapısı, uluslararası ticari örgütler ve kurumlar, ekonomik bloklar; politika-ekonomi ilişkisi, enerji; çevre; göç; küreselleşme, konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ekonomik olayların sonuçlarından hareketle ülkelerin uluslararası ticaret politikalarını yorumlar. (Interpret) (Bloom’s 2)
Ekonomik olayların sonuçlarından hareketle ülkelerin uluslararası ticaret politikalarını yorumlar. (Interpret) (Bloom’s 2)
Uluslararası ticaretin gelişiminde ticari organizasyonların önemini küreselleşme olgusunu kullanarak özetler. (Summarize) (Bloom’s 2)
Uluslararası ticarette ekonomik faaliyetlerin rolünü merkantalist ve liberal yaklaşımları kullanarak yorumlar.(Interpret)(Bloom’s 2)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı Uluslararası Ticarette Eko-politiğe giriş Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
2 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası eko-politiğin Temel Teorik Araçlarını Anlamak Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
3 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası ticaret teorileri Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
4 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama İktisadi düşünceler tarihi ve modern ekonominin doğuşu Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
5 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Ticarette Korumacılık Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
6 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Gümrük Politikaları ve Uluslararası Ticaret Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
7 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası ticari organizasyonlar ve küreselleşme Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Ticari Bloklar ve küreselleşme Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
10 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Göç, enerji ve uluslararası ticaret Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
11 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Döviz kurlarının belirlenmesi ve kur politikaları Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
12 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Ticaret gelir dağılımı ve istihdam İlişkisi Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
13 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Ticarette Büyüme ve Refah İlişkisi Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
14 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Dünya Ekonomisinde Güncel Sorunlar Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
15 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Öğrenci Sunumları Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Al, A. (Editor) (2017) Uluslararası Politik Ekonomi, Ankara: Savaş Yayın Evi
Ünsal, E.M. (2005) Uluslararası İktisat: Teori, Politika ve Açık Ekonomi Makro İktisadı, Ankara: İmaj Yayınevi
Kolektif (2017) Uluslararası Politik Ekonomi:1, Savaş Yayınevi
Marrewijk, C. V. (2002) International Trade and the World Economy, Oxford University Press

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0