Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FEL408 | AHLAK FELSEFESİ | 8 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencini etik alanında gerçekleştirdiğimiz eylemlerimizi ve aldığımız kararlarımızı doğru ve yanlış olarak belirlememizi ve incelememizi mümkün kılabilecek ve ne türden bir karaktere ahlaki olarak sahip olmamız gerektiğine ilişkin farklı etik ilkeleri ve kuramları eleştirel olarak değerlendirmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini; ahlak, zorunluluk, özgürlük, insan hakları ve iyi yaşam kavramının incelenmesi ve Ahlak Felsefesi alanında geliştirilmiş farklı kuramların belirli ve günlük hayattan alınan örneklerle karşılaştırılarak değerlendirilmesi oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ahlak Felsefesi alanında temel sorunları, kavram, ilke ve kuramları tanır. |
Ahlak Felsefesi alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri tartışarak ve karşılaştırarak, hem ahlak ve sosyal konulara hem de etik olarak karar alma süreçlerine uygular. |
Ahlaki yükümlülükler, ödevler ve değerler arasındaki ilişkiye ilişkin ürettiği somut kişisel düşünceleri gerekçelendirir. |
Ahlaki konular hakkında eleştirel ve tutarlı düşünme becerileri geliştirir. |
Ahlak Felsefesi alanında ortaya koyulan sorunlar üzerinde enine boyuna düşünerek, bu sorunlara dair yaratıcı çözümler üretir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ahlak Felsefesi’ne Giriş – Etik – Ahlak ayrımı – Temel Kavramlar | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
2 | Kaynak Okuma | Platon: Temel Etik Kavramları ve Özgürlük Sorunu | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
3 | Kaynak Okuma | Aristoteles: Temel Etik Kavramları | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
4 | Kaynak Okuma | Aristoteles: Düşünce - Karakter Erdemleri - Özgürlük Sorunu | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
5 | Kaynak Okuma | Kant: Aydınlanma nedir? | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
6 | Kaynak Okuma | Kant: Temel Etik Kavramları ve Ahlak Yasası J. S. Mill - Faydacılık | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
7 | Kaynak Okuma | Vize için tekrar | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Okuma | Nietzsche: Temel Etik Kavramları ve Ahlak Eleştirisi | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
10 | Kaynak Okuma | J. P. Sartre: Özgürlük Sorunu | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
11 | Kaynak Okuma | Levinas – Başkanın Etiği | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
12 | Kaynak Okuma | Feminist Etik | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
13 | Kaynak Okuma | Hayvanın Özgürleşmesi: Etiğe Farklı Bir Bakış | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
14 | Kaynak Okuma | Güncel Etik Konularla Ödevlerin Değerlendirilmesi | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
15 | Kaynak Okuma | Final için tekrar | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Platon. (2016). Sokrates’in Savunması. (çev. Ari Çokona). İstanbul: Yapı Kredi Kazım Taşkent Yayınları. |
Aristoteles. (1998). Nikomakhos’a Etik. (çev. Saffet Babür). Ankara: Ayraç |
Immanuel Kant. (1999). Pratik Aklın Eleştirisi. ( çev. Ioanna Kuçuradi). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu |
Nietzsche. (2003). Böyle Söyledi Zerdüşt. (çev. Mustafa Tüzel). İstanbul: İş Bankası Yayınları |
Platon. (2018). Devlet. (çev. M. Ali Cimcoz, Sabahattin Eyüboğlu). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları |
Kant., I. (2005). «Aydınlanma Nedir? Sorusuna Yanıt». Kant içinde (çev. Nejat Bozkurt). İstanbul: Say Yayınları. |
Mill., J., S. (2019). Faydacılık. (çev. Gökhan Murteza). İstanbul: Pinhan Yayıncılık. |
Sartre, J., P. (2009). Varlık ve Hiçlik. (Çev. Turhan Ilgaz ve Gaye Çankaya Eksen) İstanbul: İthaki Yayınları. |
Levinas., E. (2003). Sonsuza Tanıklık. (çev. Melih Başaran – Meder Atıcı). İstanbul: Metis Yayınları. |
Levinas., E. (2005). Zaman ve Başka. (çev. Özkan Gözel), İstanbul: Metis Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
5 | |||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
4 | |||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
0 | |||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
3 | |||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
0 | |||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
0 | |||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
4 | |||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
5 | |||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
4 | |||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 6 | 72 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |