TR EN

AHLAK FELSEFESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FEL408 AHLAK FELSEFESİ 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencini etik alanında gerçekleştirdiğimiz eylemlerimizi ve aldığımız kararlarımızı doğru ve yanlış olarak belirlememizi ve incelememizi mümkün kılabilecek ve ne türden bir karaktere ahlaki olarak sahip olmamız gerektiğine ilişkin farklı etik ilkeleri ve kuramları eleştirel olarak değerlendirmesini sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriğini; ahlak, zorunluluk, özgürlük, insan hakları ve iyi yaşam kavramının incelenmesi ve Ahlak Felsefesi alanında geliştirilmiş farklı kuramların belirli ve günlük hayattan alınan örneklerle karşılaştırılarak değerlendirilmesi oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ahlak Felsefesi alanında temel sorunları, kavram, ilke ve kuramları tanır.
Ahlak Felsefesi alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri tartışarak ve karşılaştırarak, hem ahlak ve sosyal konulara hem de etik olarak karar alma süreçlerine uygular.
Ahlaki yükümlülükler, ödevler ve değerler arasındaki ilişkiye ilişkin ürettiği somut kişisel düşünceleri gerekçelendirir.
Ahlaki konular hakkında eleştirel ve tutarlı düşünme becerileri geliştirir.
Ahlak Felsefesi alanında ortaya koyulan sorunlar üzerinde enine boyuna düşünerek, bu sorunlara dair yaratıcı çözümler üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ahlak Felsefesi’ne Giriş – Etik – Ahlak ayrımı – Temel Kavramlar Anlatım, soru - cevap, tartışma
2 Kaynak Okuma Platon: Temel Etik Kavramları ve Özgürlük Sorunu Anlatım, soru - cevap, tartışma
3 Kaynak Okuma Aristoteles: Temel Etik Kavramları Anlatım, soru - cevap, tartışma
4 Kaynak Okuma Aristoteles: Düşünce - Karakter Erdemleri - Özgürlük Sorunu Anlatım, soru - cevap, tartışma
5 Kaynak Okuma Kant: Aydınlanma nedir? Anlatım, soru - cevap, tartışma
6 Kaynak Okuma Kant: Temel Etik Kavramları ve Ahlak Yasası J. S. Mill - Faydacılık Anlatım, soru - cevap, tartışma
7 Kaynak Okuma Vize için tekrar Anlatım, soru - cevap, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Okuma Nietzsche: Temel Etik Kavramları ve Ahlak Eleştirisi Anlatım, soru - cevap, tartışma
10 Kaynak Okuma J. P. Sartre: Özgürlük Sorunu Anlatım, soru - cevap, tartışma
11 Kaynak Okuma Levinas – Başkanın Etiği Anlatım, soru - cevap, tartışma
12 Kaynak Okuma Feminist Etik Anlatım, soru - cevap, tartışma
13 Kaynak Okuma Hayvanın Özgürleşmesi: Etiğe Farklı Bir Bakış Anlatım, soru - cevap, tartışma
14 Kaynak Okuma Güncel Etik Konularla Ödevlerin Değerlendirilmesi Anlatım, soru - cevap, tartışma
15 Kaynak Okuma Final için tekrar Anlatım, soru - cevap, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Platon. (2016). Sokrates’in Savunması. (çev. Ari Çokona). İstanbul: Yapı Kredi Kazım Taşkent Yayınları.
Aristoteles. (1998). Nikomakhos’a Etik. (çev. Saffet Babür). Ankara: Ayraç
Immanuel Kant. (1999). Pratik Aklın Eleştirisi. ( çev. Ioanna Kuçuradi). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu
Nietzsche. (2003). Böyle Söyledi Zerdüşt. (çev. Mustafa Tüzel). İstanbul: İş Bankası Yayınları
Platon. (2018). Devlet. (çev. M. Ali Cimcoz, Sabahattin Eyüboğlu). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Kant., I. (2005). «Aydınlanma Nedir? Sorusuna Yanıt». Kant içinde (çev. Nejat Bozkurt). İstanbul: Say Yayınları.
Mill., J., S. (2019). Faydacılık. (çev. Gökhan Murteza). İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
Sartre, J., P. (2009). Varlık ve Hiçlik. (Çev. Turhan Ilgaz ve Gaye Çankaya Eksen) İstanbul: İthaki Yayınları.
Levinas., E. (2003). Sonsuza Tanıklık. (çev. Melih Başaran – Meder Atıcı). İstanbul: Metis Yayınları.
Levinas., E. (2005). Zaman ve Başka. (çev. Özkan Gözel), İstanbul: Metis Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
5
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
4
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
0
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
3
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
0
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
0
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
4
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
5
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
4
3
Students act ethically impartial in their research studies.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 6 72
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0