Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HUK102 | HUKUKA GİRİŞ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hukuk kavramı, hukuk sistemleri, Türk yargı sisteminin işleyişi, hukuki işlemler, olaylar, hak ve borç kavramları, sözleşme türleri gibi konularda genel hukuk bilgisi kazanılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Hukuk Kavramı, Hukuk Sistemleri, Hukukun Dalları, Hukukun Kaynakları: Asıl Kaynaklar ve Yardımcı Kaynaklar, Anayasa Yargısı, Adli Yargı, İdari Yargı, Dava Türleri: Hukuk Davaları, Ceza Davası ve İdari Davalar, Hukuki Olaylar, Hukuki İşlemler ve Haklar, Kişilik Kavramı, Kişilerin Sınıflandırılması ve Ehliyetleri, Dernekler ve Vakıflar, Miras Kavramı ve Kanuni Mirasçılar, Mülkiyet Hakkı ve Mülkiyet Hakkından Doğan Yetkiler, Borç Kavramı, Sözleşmeden Doğan Borçlar, Haksız Fiilden Doğan Borçlar, Sebepsiz Zenginleşmeden Doğan Borçlar, Borçların Hükümleri, Borçların Sona Ermesi, Sözleşme Türleri konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hukuk kavramını, hukuk dallarını ve hukukun kaynaklarını bilir. |
Dünyada mevcut olan hukuk sistemlerini ve Türkiye'de uygulanmakta olan hukuk sistemini değerlendirir |
Hukuki işlemleri, hukuki olayları ve kamu hukukundan ve özel hukuktan doğan haklarını bilir. |
Kişilik kavramını ve kişilerin ehliyetleri bakımından sınıflandırılmasını yorumlar. |
Türk yargı sistemini ve dava türlerini bilir. |
Bir borç ilişkisini doğuran ve sona erdiren sebepleri tanımlar. |
Sözleşme kavramını ve uygulamada karşılaşılan sözleşme türlerini yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Taraması | Hukuk Kavramı, Hukuk Sistemleri, Hukukun Dalları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kaynak Taraması | Hukukun Kaynakları: Asıl Kaynaklar ve Yardımcı Kaynaklar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kaynak Taraması | Anayasa Yargısı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kaynak Taraması | Adli Yargı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kaynak Taraması | İdari Yargı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kaynak Taraması | Dava Türleri: Hukuk Davaları, Ceza Davası ve İdari Davalar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kaynak Taraması | Hukuki Olaylar, Hukuki İşlemler ve Haklar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | Kişilik Kavramı, Kişilerin Sınıflandırılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kaynak Taraması | Hak Ehliyeti- Fiil Ehliyeti | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kaynak Taraması | Miras Kavramı ve Kanuni Mirasçılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kaynak Taraması | Miras Paylaşımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Kaynak Taraması | Borç Kavramı, Sözleşmeden Doğan Borçlar, Haksız Fiilden Doğan Borçlar, Sebepsiz Zenginleşmeden Doğan Borçlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kaynak Taraması | Borçların Hükümleri, Borçların Sona Ermesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Kaynak Taraması | Borçların Hükümleri, Borçların Sona Ermesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kemal GÖZLER, Hukuka Giriş, Ekin Yayınları, 2024 |
Muhammet ÖZEKES, Temel Hukuk Bilgisi, Oniki Levha Yayınları, 2023 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
TOPLAM | 4 | 200 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
4 | |||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
1 | |||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
0 | |||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
0 | |||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
0 | |||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
2 | |||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
0 | |||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
2 | |||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
2 | |||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 12 | 4 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |