TR EN

HAVAALANI SLOT YÖNETİMİ VE PLANLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM424 HAVAALANI SLOT YÖNETİMİ VE PLANLAMA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders dünya çapında slot yönergelerine hakim, slot yönetim ve planlamasında kabul gören global standarttaki politikaları, ilkeleri ve prosedürleri bilen ve uygulayan, slotların nasıl tahsis ve koordine edebileceğini çok iyi bilen, lider ruhlu hava yolu yöneticisi, network personeli, koordinasyon ekibi, handling acenta personeli ve çalışan yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Slot yönetim ilke ve prosedürleri, planlama teknikleri, slot tahsis ve koordinasyon, SSIM standart iletişim teknikleri ve bu konuların alt başlıklarından oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türkiye’de slot uygulanan havalimanlarını listeler.
Slot koordinasyon merkezi ve yetkilerini açıklar.
Havaalanı Slot Yönetimi ve Planlamaya ilişkin temel kavramları tanımlar.
Slot planlama modellerini sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 KİTAP OKUMA Türkiye’de ve dünyada hava trafiği, slot yönetim ve planlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 KİTAP OKUMA Slot nedir? Slot tipleri ve dağıtımı, profesyonel yönetim ilkeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 KİTAP OKUMA Slot tahsis işlemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 KİTAP OKUMA Slot genelge, talimat ve prosedürleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 KİTAP OKUMA Türkiye’de slot uygulanan hava limanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 KİTAP OKUMA Slot koordinasyon merkezi ve yetkilileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 KİTAP OKUMA Slot planlama modelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 KİTAP OKUMA Slot planlama modelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 KİTAP OKUMA Slot aksaklıkları ve rötarlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 KİTAP OKUMA Yer slot işlemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 KİTAP OKUMA IATA SSIM standart iletişim teknikleri ile slot mesajlaşma sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 KİTAP OKUMA Slot yazışmalarında servis tipleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 KİTAP OKUMA Permi ve uçuş planı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 KİTAP OKUMA IATA WSG sistemi, planlama, operasyon ve slot izleme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Berardino, F. (2010). New US airport slot policy in flux J. Transport Econ. Policy, 43, (2), pp. 279–290.
Boeing Current Market Outlook 2011–2031 Boeing, Seattle. (2012).
Dempsey, P.S. (2001). Airport landing slots: barriers to entry and impediments to competition Air Space Law, 26 (1), pp. 20–48.
DHMİ : ‘Yönetim Sistemleri Eğitim Kitabı’ (2018) : Havacılık Eğitim Dairesi Başkanlığı İşletme Eğitim Planlama ve Uygulama Müdürlüğü

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0