TR EN

DIŞ TİCARET VE KAMBİYO MEVZUATI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL432 DIŞ TİCARET VE KAMBİYO MEVZUATI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, Kambiyo İşlemleri ve Dış Ticaret İşlemleri hakkında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanabilme ve Türkiye’deki dış ticaret uygulamalarını ve Türkiye’nin dış ticaret mevzuatının son durumunu analiz edebilme yetisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Kambiyo ve Dış ticaret kavramları, dış ticaret politika ve stratejileri, dış ticarette finansman, Uluslararası teslim ve ödeme şekilleri, dış ticaret işlemleri, dış ticarette kullanılan belgeler, dış ticarette gümrük işlemleri, dış ticarette teşvik uygulamaları konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Finans sektörü ve reel sektörde dış ticaret ile ilgili bölümlerde uygulama yapar
Uluslararası alandaki ticari gelişmeleri edindiği bilgiler ile yorumlar.
İş hayatında gerekli çağdaş analiz tekniklerini ve hesaplama yöntemlerini kullanır.
Türk dış ticaret politikasını tarihsel gelişim süreci içinde analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının ilgili bölümleri Kambiyo ve Dış ticarete giriş ve temel kavramlar Ders anlatım ve tartışma
2 Ders kitabının ilgili bölümleri Dış ticaret politikası ve dış ticaret stratejileri Ders anlatım ve tartışma
3 Ders kitabının ilgili bölümleri Döviz piyasası ve ödemeler bilançosu Ders anlatım ve tartışma
4 Ders kitabının ilgili bölümleri Kambiyo Mevzuatı Ders anlatım ve tartışma
5 Ders kitabının ilgili bölümleri İthalat İşlemleri Ders anlatım ve tartışma
6 Ders kitabının ilgili bölümleri İhracat İşlemleri Ders anlatım ve tartışma
7 Ders kitabının ilgili bölümleri İthalat ve İhracat Mevzuatı Ders anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümleri Dış Ticarette Kullanılan Belgeler Ders anlatım ve tartışma
10 Ders kitabının ilgili bölümleri Dış Ticareti Destekleyen Kurumlar Ders anlatım ve tartışma
11 Ders kitabının ilgili bölümleri Uluslararası Ödeme Şekilleri Ders anlatım ve tartışma
12 Ders kitabının ilgili bölümleri Uluslararası Ödeme Şekilleri Ders anlatım ve tartışma
13 Ders kitabının ilgili bölümleri Uluslararası Teslim Şekilleri Ders anlatım ve tartışma
14 Ders kitabının ilgili bölümleri Uluslararası Teslim Şekilleri Ders anlatım ve tartışma
15 Ders kitabının ilgili bölümleri Dış Ticarette Finansman Yöntemleri Ders anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Turhan, N. (2010). Dış ticaret ve akreditifli işlemlerin uluslararası uygulamaları kılavuzu. Adalet Yayınevi.
Yılmazer, M., Onay, M. (2015), İthalat ve İhracat Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2.Basım
Gürsoy, Y. (2010). Dış ticaret işlemleri yönetimi. Ekin Basım Yayın Dağıtım.
Cook, T., Alston, R., & Raia, K. (2012). Mastering Import and export management. Amacom.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 9 1 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0