TR EN

BELGESEL FİLM YAPIM VE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS332 BELGESEL FİLM YAPIM VE YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Geçmişten günümüze belgesel film biçiminin gelişim ve üretim aşamalarını inceleyerek, öğrencinin belgesel film üretimini uygulamada gerçekleştirebilmesini amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriğini belgesel filmin yapısı, belgesel film yapım süreci, üretim ve çekim teknikleri oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Belgesel filmin özelliklerini ve yapısını tanır.
Kurmaca film ile belgesel film arasındaki farkları ayırt eder.
Belgesel üretimine dair edindiği bilgiler vasıtasıyla temel düzeyde kısa metraj belgesel film çeker.
Belgesel filmin yapım aşamalarını tanımlar.
İzlediği bir belgeseli öğrendiği aşamalar çerçevesinde değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Gerçeklik, Belge ve Belgesel Tartışmaları Anlatım, Soru-Cevap
2 İnternet ve Literatür Tarama Kurmaca Olmayan Filme Giriş ve Belgesel Türleri Anlatım, Soru-Cevap
3 İnternet ve Literatür Tarama Belgesel Filmin Doğuşu, Robert Flaherty ve Romantik Primitivizm Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap
4 İnternet ve Literatür Tarama Dziga Vertov ve Belgeselde Toplumsal Gerçeklik Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap
5 İnternet ve Literatür Tarama Propaganda olarak Belgesel Sinema Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap
6 İnternet ve Literatür Tarama Gözlemleyici Belgesel ve Cinéma Vérité Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap
7 İnternet ve Literatür Tarama Şiirsel Belgesel Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve Literatür Tarama Belgesel Film Proje Dosyası Nasıl Hazırlanır? Anlatım, Uygulama çalışmaları
10 İnternet ve Literatür Tarama Belgesel Filmde Yapım ve Kitlesel Fonlama İmkânları Anlatım, Uygulama çalışmaları
11 İnternet ve Literatür Tarama “Sahte” Belgeseller Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap
12 İnternet ve Literatür Tarama Katılımcı Belgesel ve Michael Moore Belgeselleri Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap
13 İnternet ve Literatür Tarama Türkiye’de Belgesel Temaları: Kente Bakmak Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap
14 İnternet ve Literatür Tarama Türkiye’de Belgesel Temaları: Ötekine Bakmak Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap
15 İnternet ve Literatür Tarama Uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi Sunum ve Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Saunders, D. (2014) Belgesel. İstanbul: Kolektif.
Nicholas, B. (2017). Belgesel Sinemaya Giriş. İstanbul: Boğaziçi Üni. Yay.
Cereci, S. (1997). Belgesel Film. İstanbul: Şule Yay.
Pembecioğlu, N. (2018) Belgesel Film Üzerine Yazılar, İst., Nobel Akademik Yay
Susam, A. (2015) Toplumsal Bellek ve Belgesel Sinema, İst., Ayrıntı Yay.
Tobias, M. (2007). Belgesel Film Yapım Sanatı: Gerçeği Arayış. İstanbul: Kolaj Kitaplığı

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 5 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0