Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TUR321 | ŞEHİR VE MEDENİYET | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, ilk şehirleşme sürecinden başlayarak, geçmişten bugüne bilimsel veriler bağlamında kent, kültür ve medeniyet arasındaki ilişkiyi öğretmek ve dünya şehirlerini tanıtmaktır. |
İçerik: | Neolitik Dönemden başlayarak ilk şehirleşme hareketleri, şehir, kültür, medeniyet kavramlarının oluşumu ve gelişimi, Batı ve Doğu Medeniyetleri, İslam ve Hristiyan Medeniyetleri, Anadolu’daki şehirler konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Medeniyet, şehir, şehir mimarisi tarihsel kavram ve tanımları açıklar. |
İlk şehirleşme oluşumundan başlayarak, farklı medeniyet ve kültürlerin şehrin biçimine yansımasını açıklar. |
Şehirleşme hareketinin geçmişten günümüze olan gelişimini, şehirleşmeye olan modern yansımasını artı ve eksileriyle birlikte yorumlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, sunum | Şehir kelimesinin tanımı, Şehir, Kent, Medine kelimeleri bağlamında şehri değerlendirmek, Tarihte ilk ortaya çıkan şehirler, Çatalhöyük Örneği | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | Literatür taraması, sunum | Kültür ve Medeniyet tanımları, Medeniyetin Doğuşunda etkin olan faktörler (Coğrafya, İnsan, Toplum,Ekonomi vb), Doğu ve Batı Medeniyetleri, Medeniyetler İttifakı, Medeniyetler Çatışması ve S.P. Huntington | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması, sunum | Osmanlı ve İslam Şehri Kimliği, Mimarinin Felsefesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | Literatür taraması, sunum | Batı ve Doğu’da Şehir, Medeniyetlerin Biçime Yansıması; Camii, Kilise Mimarisi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | Literatür taraması, sunum | Selçuklu Medeniyeti ve Konya | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | Literatür taraması, sunum | Hıristiyanlık Tarihi Açısından Konya (Iconium),Konyalı Hıristiyan Azizler: Aziz Paul, Aziz Timothy, Azize Thekla, Sille ve Aya Elena Kilisesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması, sunum | İlk yerleşim yerlerinden Çatalhöyük, Kilistra, Lystra, Beyşehir Eşrefoğlu Camii | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, sunum | Osmanlı’nın Dibace Kenti: Bursa, Evliya Çelebi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması, sunum | Çevre, Tabiat, Ekoloji ve Şehirleşme | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | Literatür taraması, sunum | İstanbul’un Tarihi, Bizans, Osmanlı eserleri, Aya Sofya, Sultan Ahmet Camii, At Meydanı, Kariye Müzesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | Literatür taraması, sunum | İstanbul’un Tarihi, Bizans, Osmanlı eserleri, Aya Sofya, Sultan Ahmet Camii, At Meydanı, Kariye Müzesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | Literatür taraması, sunum | Şehir Sosyolojisi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | Literatür taraması, sunum | Avrupa Şehirleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | Literatür taraması, sunum | Avrupa Şehirleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mumford L. (1938). The Culture of Cities, Harcourt, Brace and company. |
Mumford L. (2013). The City In History, Ayrinti Publications. |
Konu ile ilgili makaleler |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 4 | 40 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |