TR EN

ULUSLARARASI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UIT313 ULUSLARARASI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere uluslararası insan kaynakları ile ilgili kavramları tanıtarak, uluslararası iş yapan kuruluşlarda çalışacak işgücüne global bir bakış açısı kazandırmaktır
İçerik: Bu dersin kapsamında; uluslararası yönetim ile ilgili temel kavramlar, uluslararası firmaların yönetimi, çokuluslu örgütlerdeki insan kaynakları yönetimi, uluslararası işgücünün özellikleri, kültürlerarası iletişim ve çatışma yönetimi konuları bulunmaktadır

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası örgütleri tanımak için gerekli bilgileri tanımlar. (Describe) (Bloom’s 1)
Uluslararası insan kaynakları yönetimine ait sorunlara çözüm önerir.(Solve) (Bloom’s 3)
Kültürel farklılıkları dikkate alarak insan kaynağı yönetim stratejileri tasarlar. (Design) (Bloom’s 3)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi dersinin amacı ve içeriği, önemi, insan kaynakları planlaması Anlatım tartışma
2 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası örgütlerde işgören temin ve seçim süreci Anlatım tartışma
3 Okuma ve kaynak tarama İnsan kaynakları yönetimi ve uluslararası insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişim süreci Anlatım tartışma
4 Okuma ve kaynak tarama Küreselleşme, uluslararası örgütlerde işgücü seçimi ve yönetimi Anlatım tartışma
5 Okuma ve kaynak tarama İnsan kaynağına kültürlerarası yaklaşımlar, uluslararası işgücünün yetkinlikleri, farklı kültürlerdeki işgücünün yönetimi Anlatım tartışma
6 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası örgütlerde bilgi yönetimi Anlatım tartışma
7 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası örgütlerde teknoloji yönetimi Anlatım tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve kaynak tarama Üniteler ve ders notları üzerinden tekrar Anlatım tartışma
10 Okuma ve kaynak tarama Örgütlerde uluslararası pozisyonda çalışacak işgücünün seçimi ve eğitimi Anlatım tartışma
11 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası işgücünde takım yönetimi Anlatım tartışma
12 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası örgütlerde İKY Anlatım tartışma
13 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası örgütlerde kariyer yönetimi Anlatım tartışma
14 Okuma ve kaynak tarama Örgütlerdeki uluslararası işgücünün performans yönetimi ve performans değerlendirme Anlatım tartışma
15 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası örgütlerde ücret yönetimi Anlatım tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mutlu, E.C. (2008) Uluslararası İşletmecilik, İstanbul: Beta Yayınevi
Şimşek, M.Ş., Öge, S., Stratejik ve Uluslararası Boyutları ile İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi
Briscoe, D.R., Schuler, R. &Claus, L. (2009) International Human Resource Management, (3rd E.) London: Routledge
Rowley,Ç. & Jackson, K. (2009) Human Resources Management: Key Concepts, London: Routledge

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0