Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI315 | KÜRESELLEŞMEYE GİRİŞ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere küreselleşme olgusunun temel kavramlarının anlaşılması yönünde beceri kazandırılması; bu olgunun sosyolojik, ekonomik, politik dinamiklerinin analizinin yapılabilmesinin ve küreselleşme olgusunun eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilebilmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, küreselleşmeyle ilgili temel kavramlar, küreselleşmenin tarihsel gelişimi, Fordizm ve Postfordizm kavramları üzerine, küreselleşme ve dünya sistemi, Modern ve Postmodern toplumun özellikleri, küreselleşmenin ideolojik arka planı, farklı düşünce okullarının küreselleşme olgusuna yaklaşımları, ulus devlet ve milliyetçilik, küreselleşme ve din, küreselleşme ve kültür, küreselleşmenin ekonomik etkileri, küreselleşmenin gelir dağılımına etkileri, ve küreselleşmeye tepkilerin özellikleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Küreselleşme olgusunun temel kavramlarını detaylı olarak açıklar |
Küreselleşme sürecini tarihsel olarak sınıflandırır |
Küreselleşmenin faydalarını ve zararlarını ekonomik, sosyal ve politik perspektiften pratik ölçekte örneklerle kategorize eder |
Küreselleşme yönündeki tepkileri yerel ve bölgesel düzeyde karşılaştırır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Küreselleşmeyle İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Küreselleşmenin Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Fordizm ve Postfordizm Kavramları Üzerine | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Küreselleşme ve Dünya Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Modern ve Postmodern Toplumun Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Küreselleşmenin İdeolojik Arka Planı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Farklı Düşünce Okullarının Küreselleşme Olgusuna Yaklaşımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Ulus Devlet ve Milliyetçilik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Küreselleşme ve Din | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Küreselleşme ve Kültür | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Küreselleşmenin Ekonomik Etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Küreselleşmenin Gelir Dağılımına Etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Küreselleşmeye Tepkilerin Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bauman, Z. (2017). Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları. Çeviri: Abdullah Yılmaz, 7. Baskı, Ankara: Ayrıntı Yayınları. |
Rodrik, D. (2011). Akıllı Küreselleşme. Çeviri: Burcu Aksu, 1. Baskı, Ankara: Efil Yayınevi. |
Kaymakçı, O. (2007). Küreselleşme Üzerine Notlar. 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Scholte, J. A. (2013). Globalization : A Critical Introduction. Basingstoke, United Kingdom: Palgrave MacMillan. |
Balay, R. (2004). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |