TR EN

HYDRAULICS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEN309 HYDRAULICS 5 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA NURİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilere boyut analizi, model teorisi ve fiziki modellerin matematik hesapları, basınçlı borular ve açık kanal akımları ile ilgili temel denklemleri tanıtmak ve bu konulardaki mühendislik problemlerinde uygulama becerisini sağlamaktır.
İçerik: Be ders kapsamında boyut analizi ve model teorisi ile deney tasarlanması, basınçlı borulardaki akım türleri ve özelliklerinin incelenmesi, basınçlı borulardaki akımın temel denklemleri ve uygulama alanları, serbest yüzeyli akımın türleri ve özellikleri, açık kanal hidroliği ve açık kanal hidroliğinin uygulamaları ele alınacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Boyut analizi ve fiziki modellerin matematik hesapları ile ilgili bilgi sahibi olup deneylerde uygulayabilme
Basınçlı boruların temel denklemlerini uygulayabilme
Basınçlı boruların hidroliği ile ilgi mühendislik problemleri çözebilme
Açık kanalların tasarımı ile ilgili uygulamalı problemleri çözebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Araştırması Boyut Analizi (Buckingham π Teoremi) Anlatım
2 Literatür Araştırması Model teorisi Anlatım
3 Literatür Araştırması Basınçlı akımlarda Hız Dağılımı İfadeleri Anlatım
4 Literatür Araştırması Basınçlı akımlarda Sürekli Yük Kayıpları Anlatım
5 Literatür Araştırması Basınçlı akımlarda lokal Yük Kayıpları Anlatım
6 Literatür Araştırması Çok Hazneli Sistemler Anlatım
7 Literatür Araştırması Açık kanallarda Üniform Akımlar: Ani ve Tedrici Hareketler Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması En-kesit Boyutlandırılma Anlatım
10 Literatür Araştırması Özgül Enerji Anlatım
11 Literatür Araştırması Hidrolik Sıçrama Anlatım
12 Literatür Araştırması Lokal En-kesit Değişimleri Anlatım
13 Literatür Araştırması Boyuna Profiller (Su Yüzeyinin Diferansiyel Denklemi ) Anlatım
14 Literatür Araştırması Boyuna Profiller (Su Yüzeyinin Diferansiyel Denklemi ) Anlatım
15 Literatür Araştırması ----- Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hidrolik, SümerB.M,Ünsal İ,Bayazıt M. Birsen Yayınevi,
Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik, Yalçın Yüksel
Fluid Mechanics(Türkçe);,John M.Cimbala ve Yunus Çengel, 4.A Brief Introduction to Fluıd Mechanics (Türkçe);Young D.Munson B.Okııshı,HuebscW.,

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Consider the formal systems used in civil engineering and discusses different method
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation to the correct expression is the formnül
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to work independently in the field of civil engineering in the production and take responsibility for these issues
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of civil engineering monitors current changes.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 104
Genel Toplam 104
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0