Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN309 |
HYDRAULICS |
5 |
4 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA NURİ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencilere boyut analizi, model teorisi ve fiziki modellerin matematik hesapları, basınçlı borular ve açık kanal akımları ile ilgili temel denklemleri tanıtmak ve bu konulardaki mühendislik problemlerinde uygulama becerisini sağlamaktır. |
İçerik: |
Be ders kapsamında boyut analizi ve model teorisi ile deney tasarlanması, basınçlı borulardaki akım türleri ve özelliklerinin incelenmesi, basınçlı borulardaki akımın temel denklemleri ve uygulama alanları, serbest yüzeyli akımın türleri ve özellikleri, açık kanal hidroliği ve açık kanal hidroliğinin uygulamaları ele alınacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Boyut analizi ve fiziki modellerin matematik hesapları ile ilgili bilgi sahibi olup deneylerde uygulayabilme |
Basınçlı boruların temel denklemlerini uygulayabilme |
Basınçlı boruların hidroliği ile ilgi mühendislik problemleri çözebilme |
Açık kanalların tasarımı ile ilgili uygulamalı problemleri çözebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Boyut Analizi (Buckingham π Teoremi) |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Model teorisi |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Basınçlı akımlarda Hız Dağılımı İfadeleri |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Basınçlı akımlarda Sürekli Yük Kayıpları |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Basınçlı akımlarda lokal Yük Kayıpları |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Çok Hazneli Sistemler |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Açık kanallarda Üniform Akımlar: Ani ve Tedrici Hareketler |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
En-kesit Boyutlandırılma |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Özgül Enerji |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Hidrolik Sıçrama |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Lokal En-kesit Değişimleri |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Boyuna Profiller (Su Yüzeyinin Diferansiyel Denklemi ) |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Boyuna Profiller (Su Yüzeyinin Diferansiyel Denklemi ) |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
----- |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Hidrolik, SümerB.M,Ünsal İ,Bayazıt M. Birsen Yayınevi, |
Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik, Yalçın Yüksel |
Fluid Mechanics(Türkçe);,John M.Cimbala ve Yunus Çengel, 4.A Brief Introduction to Fluıd Mechanics (Türkçe);Young D.Munson
B.Okııshı,HuebscW., |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Consider the formal systems used in civil engineering and discusses different method
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation to the correct expression is the formnül
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work independently in the field of civil engineering in the production and take responsibility for these issues
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of civil engineering monitors current changes.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
104 |
|
Genel Toplam |
104 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|