Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN214 |
SURVEYING |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste arazi etüdünün, topoğrafik ölçümlerin ve uygulamaların, ölçme cihazlarının kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Ölçü birimleri ve ölçek, mesafe ölçümleri, basit açı ölçümleri, temel azimutlar, yataklar, trigonometrik tesviye ve kesitler, harita çizimi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Ölçme işiyle ilgili ölçüm birimleri, ölçekler ve hata hesaplamaları hakkında bilgi sahibi olabilme. |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, becerileri ve modern ölçme araç ve gereçlerini kullanabilme. |
Ölçme alanı ölçümlerini öğrenebilme, verileri analiz edebilme ve yorumlayabilme. |
Çeşitli pratik ölçme problemlerini tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Tanışma, Dersin kısa tanıtımı, Ders programı, Başarı ölçütleri, Kaynaklar |
- |
2 |
- |
Ölçü Birimleri, Ölçek Kavramı Ölçme Hataları, Hata Hesapları , |
- |
3 |
- |
Arazide Noktaların ve Doğruların Belirlenmesi, Uzunlukların Ölçülmesi Açı Ölçme
Yöntemleri |
- |
4 |
- |
Topoğrafya Aletlerinin Ortak Parçaları Koordinat Sistemleri |
- |
5 |
- |
Açı ve koordinat hesap yöntemleri, Poligonasyon , |
- |
6 |
- |
Poligon Koordinat Hesapları , Arazi Uygulaması |
- |
7 |
- |
Yüksekliklerin Ölçülmesi, Nivelman |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Trigonometrik Nivelman ve Düşey Açı Ölçmeleri |
- |
10 |
- |
Boyuna ve Enine Kesitlerin Çıkarılması, Takeometri |
- |
11 |
- |
Projelerin Araziye Aplikasyonu ve Alan Hesapları |
- |
12 |
- |
esviye eğrilerinin özellikleri ,Harita Üretimi |
- |
13 |
- |
Hacim Hesapları, Arazi uygulaması |
- |
14 |
- |
Arazi uygulaması |
- |
15 |
- |
Arazi uygulaması |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Topografya / M. Gündoğdu Özgen. Merkez Küt.Ders Kitapları -- TA590 .Ö94
1979 |
Surveying : principles and applications / Barry F. Kavanagh, S.J. Glenn Bird
Merkez Küt.Ders Kitapları -- TA545 .K38 2000 |
Engineering surveying technology / edited by T.J.M. Kennie and G. Petrie
Merkez Küt.Ders Kitapları -- TA562 .E54 1990 |
Surveying / A. Bannister, S. Raymond, R. Baker Merkez Küt.Ders Kitapları --
TA545 .B36 1998 |
Surveying : with construction applications / Barry F. Kavanagh Merkez Küt.Ders
Kitapları -- TA625 .K38 2004 |
Topoğrafya Ders Notları.Ufuk ÖZERMAN,2016 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Consider the formal systems used in civil engineering and discusses different method
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation to the correct expression is the formnül
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work independently in the field of civil engineering in the production and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of civil engineering monitors current changes.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|