Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN302 |
REINFORCED CONCRETE II |
6 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders, betonarme taşıyıcı sistem davranışının temel ilkelerini ve tasarım yöntemlerini öğrenerek, döşeme ve temellerin boyut ve donatılarının mevcut standartlara göre tasarlanmasını amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Betonarme elemanlara gelen sabit, hareketli, rüzgar ve kar yükleri öğrenilerek, ilgili yönetmeliklere göre döşeme ve temel tasarımlarının yapılması konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Betonarme sistemlerde boyut ve donatı çizim kurallarını kavrayabilme |
Betonarme yapılarda mevcut sistemi değerlendirip, gerekli iyileştirmeleri yapabilme |
Depreme göre tasarım prensiplerini algılayabilme |
Betonarme sistemin davranışını çözümleyebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Yapıların sınıflandırılması |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Statik-betonarme proje aşamaları |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Taşıyıcı sistem seçimi |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
İstenmeyen düzensizlikler |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Yapıya etkiyen yükler |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Döşeme tipleri |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Kirişli döşeme hesapları |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Kirişli döşeme hesapları |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Dişli ve asmolen döşeme hesapları |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Dişli ve asmolen döşeme hesapları |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Döşeme donatı çizimleri |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Temel tipleri ve temel hesapları |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Temel donatısı çizimleri |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Zımbalama |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
TS 500 Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, TSE Türk Standartları
Enstitüsü, 2000 |
TS 498 Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri,
TSE Türk Standartları Enstitüsü, 1997 |
TBDY 2018 - Deprem Yönetmeliği |
Celep, Z., ve Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, İstanbul, 2009 |
Berktay, İ., Betonarme 1, TMMOB İnş.Müh.Odası, İstanbul, 2003 |
Tekin ,Muhammed,Betonarme II(1997) |
Doğangün, A. (2009). Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Birsen Yayınevi,
İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Consider the formal systems used in civil engineering and discusses different method
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation to the correct expression is the formnül
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work independently in the field of civil engineering in the production and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of civil engineering monitors current changes.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
5 |
2 |
10 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
37 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|