Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN108 |
INTRODUCTION TO CIVIL ENGINEERING |
1 |
2 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. MUSTAFA KARAŞAHİN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İnşaat Mühendisliği temellerini ve etik değerleri öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: |
İnşaat mühendisliğinin tarihçesi, inşaat mühendisliğine giriş, yapı elemanları ve idealleştirmesi, yapı malzemelerine giriş, tasarım, geoteknik mühendisliğine giriş, ulaştırma mühendisliğine giriş, su kaynakları mühendisliğine giriş gibi genel inşaat mühendisliği konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İnşaat mühendisliğinin temellerini, tasarım esaslarını, kullanılan malzemeleri, taşıyıcı sistemleri, yapuı elemanlarını tanımlayabilme |
İnşaat mühendisliği bilim dallarını ve problemlerini kavrayabilme |
Mühendislik etik kurallarını öğrenebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür |
İnşaat mühendisliğinin tarihçesi |
Anlatım |
2 |
Literatür |
İnşaat Mühendisliğine giriş |
Anlatım |
3 |
Literatür |
Yapı elemanları |
Anlatım |
4 |
Literatür |
Yapı idealleştirmesi |
Anlatım |
5 |
Literatür |
İnşaat mühendisliğinde tasarım |
Anlatım |
6 |
Literatür |
Yapı malzemelerine giriş |
Anlatım |
7 |
Literatür |
Göçme tipleri |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür |
Geoteknik mühendisliğine giriş |
Anlatım |
10 |
Literatür |
Ulaştırma mühendisliğine giriş |
Anlatım |
11 |
Literatür |
Su kaynakları mühendisliğine giriş |
Anlatım |
12 |
Literatür |
İnşaat mühendisliğinde etik |
Anlatım |
13 |
Literatür |
İnşaat mühendisliğinde etik |
Anlatım |
14 |
Literatür |
Sürdürülebilirlik |
Anlatım |
15 |
- |
Mühendislik Etiği Örnek Uygulamalar (Etik konusunun inşaat mühendisleri için önemi, Mühendislik etiğine
ilişkin örnek olaylar) |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
-Mount, E., Professional Ethics in Context: Institutions, Images and Empathy, Westminster/John Knox
Press, Louisville, KY, 1990, 176 pp. |
-ASCE’s Web page on ethics, (www.asce.org/ethics) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Consider the formal systems used in civil engineering and discusses different method
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation to the correct expression is the formnül
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work independently in the field of civil engineering in the production and take responsibility for these issues
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of civil engineering monitors current changes.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
6 |
6 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
76 |
|
Genel Toplam |
76 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|