Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTH135 | MATHEMATICS | 1 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ ALTUN-Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ARSLAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Reel fonksiyonlar,trigonometrik ve üstel fonksiyonlar,limit ve türev kavramları ve çözümlemeleri,belirsiz ve belirli integral çözüm ve uygulamalarını yapabilmesini sağlayabilmektir. |
İçerik: | Reel fonksiyonlar,trigonometrik,üstel fonksiyonlar,limitler ve türevlerin tanım ve uygulamaları,belirli ve belirsiz integraller çözüm ve uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonları açıklar (Bilgi, Blooms' 1) |
Limit ve türev kavramlarını tanımlar. (Bilgi, Blooms' 1) |
Limit ve türev ile ilgili kuralları uygular (Uygulama, Blooms' 3) |
Belirsiz ve belirli integral alıştırmalarını çözer (Uygulama, Blooms' 3) |
Teknik problemleri çözmek için türev kullanır, türevler yardımıyla fonksiyonların grafiklerini çizer (Uygulama, Bloom 3) |
Belirsiz integrali açıklayabilecek ve formüllerini elde edebilecektir. (Uygulama, Bloom 1) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kaynaklarının hazırlığı | Tanışma, dersin genel çerçevesi, işleniş yöntemleri hakkında bilgilendirme | Anlatım Tartışma |
2 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Reel sayılar, karmaşık sayılar ve ilgili problem ve çözümleri | Anlatım Tartışma |
3 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Özdeşlikler, cebirsel denklemler ve ilgili analizler | Anlatım Tartışma |
4 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Limit, limit kuralları, bir fonksiyonun limit değerlerinin hesaplanması | Anlatım Tartışma |
5 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Sınırlardaki belirsiz durumlar, | Anlatım Tartışma |
6 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Türevin cebirsel ve geometrik anlamları, türev alma kuralları, türevin uygulanması. | Anlatım Tartışma |
7 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Trigonometrik fonksiyonların türevleri ve uygulamaları | Anlatım Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Üstel fonksiyonların türevleri ve uygulamaları, L'Hospital Kuralı uygulamaları. | Anlatım Tartışma |
10 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | İntegralin tanımı, formülleri, integrasyon yöntemleri | Anlatım Tartışma |
11 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | İntegralin tanımı, formülleri, integrasyon yöntemleri | Anlatım Tartışma |
12 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Basit kesirler yöntemi ile integral uygulamaları | Anlatım Tartışma |
13 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Değişken değiştirme yöntemi ile integral uygulamaları | Anlatım Tartışma |
14 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Kısmi integrasyon ve uygulamaları | Anlatım Tartışma |
15 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Belirli integralin tanımı, formülleri ve yöntemleri | Anlatım Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
James Stewart, Calculus |
George B. Thomas, Calculus and Analytical Geometry |
Prof. Dr. Mustafa Balcı, Çözümlü Genel Matematik Problemleri 1 |
Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1 |
Naci İskender, Yüksek Matematik |
Ahmet Karadeniz, Yüksek Matematik Problemleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With the architectural education, students will gain the advanced theoretical and practical knowledge, which are supported by educational sources containing current information, and also be able to discuss and evaluate physical composition systems and methods.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will have the comprehension and knowledge in relation to scientific, IT, aesthetic, art and historical and cultural infrastructure in the field of architecture.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will be able to apply the theoretical knowledge and applications gained in the programme in their working life.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will interpret and evaluate the environmental conditions required for architectural design by using their advanced knowledge and skills gained through the programme and they will also develop their ability to present their ideas and thoughts adequately in projects.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They can work independently both in architectural education and its related fields.
|
0 | |||||
2 |
They will take on responsibility individually or as a group member in order to solve unforeseen problems faced in the production field of architecture discipline.
|
4 | |||||
3 |
They will plan and manage activities with regards to professional development of the staff working under their responsibility in the production field of architecture discipline.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will make lifetime learning a priority in order to follow recent changes and innovations as necessary in architecture.
|
2 | |||||
2 |
They will be able to determine their learning needs during and after their educational life and channel them.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will inform individuals and institutions in the field of architectural. They will transfer their thoughts regarding architectural projects and problems using written, oral and presentation methods.
|
2 | |||||
2 |
They will share their thoughts and solution suggestions with professionals and non-professionals related to the field of architecture by supporting it with quantitative and qualitative data.
|
4 | |||||
3 |
They will organise activities regarding social environment with social awareness and they will take an effective role.
|
0 | |||||
4 |
They will be able to use information technology effectively in the field of architecture.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will act appropriately in the context of social, scientific and ethic values in all phases of architectural planning process including collecting and evaluating data, producing and implementing projects.
|
1 | |||||
2 |
They will take part in construction management in the context of authority and responsibility. They will also have adequate awareness of environment protection and health and occupational safety issues.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |