| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| MTH135 | MATHEMATICS | 1 | 4 | 3 | 5 | 
| DERS BİLGİLERİ | |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ARSLAN | 
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
| AMAÇ VE İÇERİK | |
|---|---|
| Amaç: | Reel fonksiyonlar,trigonometrik ve üstel fonksiyonlar,limit ve türev kavramları ve çözümlemeleri,belirsiz ve belirli integral çözüm ve uygulamalarını yapabilmesini sağlayabilmektir. | 
| İçerik: | Reel fonksiyonlar,trigonometrik,üstel fonksiyonlar,limitler ve türevlerin tanım ve uygulamaları,belirli ve belirsiz integraller çözüm ve uygulamaları. | 
| DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
|---|
| Trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonları açıklar (Bilgi, Blooms' 1) | 
| Limit ve türev kavramlarını tanımlar. (Bilgi, Blooms' 1) | 
| Limit ve türev ile ilgili kuralları uygular (Uygulama, Blooms' 3) | 
| Belirsiz ve belirli integral alıştırmalarını çözer (Uygulama, Blooms' 3) | 
| Teknik problemleri çözmek için türev kullanır, türevler yardımıyla fonksiyonların grafiklerini çizer (Uygulama, Bloom 3) | 
| Belirsiz integrali açıklayabilecek ve formüllerini elde edebilecektir. (Uygulama, Bloom 1) | 
| HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Ders kaynaklarının hazırlığı | Tanışma, dersin genel çerçevesi, işleniş yöntemleri hakkında bilgilendirme | Anlatım Tartışma | 
| 2 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Reel sayılar, karmaşık sayılar ve ilgili problem ve çözümleri | Anlatım Tartışma | 
| 3 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Özdeşlikler, cebirsel denklemler ve ilgili analizler | Anlatım Tartışma | 
| 4 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Limit, limit kuralları, bir fonksiyonun limit değerlerinin hesaplanması | Anlatım Tartışma | 
| 5 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Sınırlardaki belirsiz durumlar, | Anlatım Tartışma | 
| 6 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Türevin cebirsel ve geometrik anlamları, türev alma kuralları, türevin uygulanması. | Anlatım Tartışma | 
| 7 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Trigonometrik fonksiyonların türevleri ve uygulamaları | Anlatım Tartışma | 
| 8 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Üstel fonksiyonların türevleri ve uygulamaları, L'Hospital Kuralı uygulamaları. | Anlatım Tartışma | 
| 9 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | İntegralin tanımı, formülleri, integrasyon yöntemleri | Anlatım Tartışma | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | İntegralin tanımı, formülleri, integrasyon yöntemleri | Anlatım Tartışma | 
| 12 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Basit kesirler yöntemi ile integral uygulamaları | Anlatım Tartışma | 
| 13 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Değişken değiştirme yöntemi ile integral uygulamaları | Anlatım Tartışma | 
| 14 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Kısmi integrasyon ve uygulamaları | Anlatım Tartışma | 
| 15 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Belirli integralin tanımı, formülleri ve yöntemleri | Anlatım Tartışma | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
| KAYNAKLAR | 
|---|
| James Stewart, Calculus | 
| George B. Thomas, Calculus and Analytical Geometry | 
| Prof. Dr. Mustafa Balcı, Çözümlü Genel Matematik Problemleri 1 | 
| Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1 | 
| Naci İskender, Yüksek Matematik | 
| Ahmet Karadeniz, Yüksek Matematik Problemleri | 
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Klasik Sınav | |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 3 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
                                             | 4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik,  sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
                                             | 1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
                                             | 4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
                                             | 0 | |||||
| 2 | 
                                                Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
                                             | 4 | |||||
| 3 | 
                                                Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
                                             | 0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme  becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
                                             | 2 | |||||
| 2 | 
                                                Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
                                             | 3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
                                             | 2 | |||||
| 2 | 
                                                Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
                                             | 4 | |||||
| 3 | 
                                                Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
                                             | 0 | |||||
| 4 | 
                                                Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
                                             | 3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
                                             | 2 | |||||
| DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 4 | 56 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 32 | 0 | 129 | 
| Genel Toplam | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |