TR EN

URBAN DESIGN STUDIO DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ARC325 URBAN DESIGN STUDIO 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AYTEK ALKAYA-Öğr.Gör. EMİNE ECEM KIRTAŞ-Dr.Öğr.Üyesi HİLAY ATALAY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere yapılı çevreyi tasarlamak için temel kentsel tasarım kavramlarını ve becerilerini kazandırmak, kentsel tasarım stratejisi geliştirmek ve kentsel tasarım uygulaması yapmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders, öğrencilerin yapılı çevreyi tasarlamak için temel kentsel tasarım kavramlarını ve becerilerini öğrendikleri bir tasarım stüdyosudur. Sosyoekonomik ve çevresel faktörleri hesaba katarak, binalar, açık alanlar, sokaklar, ulaşım ve diğer altyapı alanları gibi önemli kentsel tasarım öğelerinin stratejik olarak nasıl organize edileceğini öğrenmek için bir belirlenen bir çalışma alanında tasarım projesi geliştireceklerdir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kentsel tasarım kalitesini tartışma becerisi kazanır
Kentsel tasarım kavramının fiziksel, sosyal ve ekonomik çevreyle ilişkisini değerlendirir
Mimari ve kentsel mekanın kalite bileşenleri üzerinde tasarımcının rolünü değerlendirme becerisi kazanır
Kentsel tasarım stratejisi geliştirme ve tasarım projesi yapma becerisini kazanır

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş, kentsel mekan kalitesi ve tasarım konuları Anlatım, Soru Cevap
2 - Kamusal alanlar, kentsel kimlik, yaya hareketleri, sokak ağları kavramları ile kentsel tasarım ilişkisi Anlatım, Soru Cevap
3 - Alansal analizler - belirlenen çalışma alanında yapılacak analiz başlıklarının belirlenmesi, çalışma ekiplerinin oluşturulması Tartışma, stüdyo çalışması, ekip çalışması
4 - Analiz çalışmaları Arazi çalışması, stüdyo çalışması, ekip çalışması
5 - Analiz çalışmaları Stüdyo çalışması, ekip çalışması
6 - Analiz çalışmaları ve SWOT Stüdyo çalışması, ekip çalışması
7 - Analiz çalışmaları ve SWOT Stüdyo çalışması, ekip çalışması
8 - ARA SINAV -
9 - Tasarım konsepti çalışması, amaç ve hedeflerin belirlenmesi Stüdyo çalışması
10 - Kentsel tasarım örnekleri, tasarım ve planlamada strateji geliştirme Anlatım, Soru Cevap
11 - Tasarım çalışması Stüdyo çalışması
12 - Tasarım çalışması Stüdyo çalışması
13 - Tasarım çalışması Stüdyo çalışması
14 - Tasarım çalışması Stüdyo çalışması
15 - Tasarım çalışması Stüdyo çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Lynch, Kevin. The Image of the City. Cambridge: M.I.T. Press, 1960.
Carmona, Matthew. Public Places, Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design. Oxford: Architectural Press, 2003.
Bacon, Edmund N. Design of Cities. New York: Viking Press, 1974.
Cullen, Gordon. The Concise Townscape. New York: Van Nostrand Reinhold Company, 1971.
Kopec, David Alan. Environmental Psychology for Design. New York: Fairchild, 2006.
Larice, Michael, and Elizabeth Macdonald. The Urban Design Reader. 2013.
Jacobs, Jane. The Death and Life of Great American Cities. 1961.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With the architectural education, students will gain the advanced theoretical and practical knowledge, which are supported by educational sources containing current information, and also be able to discuss and evaluate physical composition systems and methods.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will have the comprehension and knowledge in relation to scientific, IT, aesthetic, art and historical and cultural infrastructure in the field of architecture.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will be able to apply the theoretical knowledge and applications gained in the programme in their working life.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will interpret and evaluate the environmental conditions required for architectural design by using their advanced knowledge and skills gained through the programme and they will also develop their ability to present their ideas and thoughts adequately in projects.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can work independently both in architectural education and its related fields.
2
They will take on responsibility individually or as a group member in order to solve unforeseen problems faced in the production field of architecture discipline.
3
They will plan and manage activities with regards to professional development of the staff working under their responsibility in the production field of architecture discipline.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will make lifetime learning a priority in order to follow recent changes and innovations as necessary in architecture.
2
They will be able to determine their learning needs during and after their educational life and channel them.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will inform individuals and institutions in the field of architectural. They will transfer their thoughts regarding architectural projects and problems using written, oral and presentation methods.
2
They will share their thoughts and solution suggestions with professionals and non-professionals related to the field of architecture by supporting it with quantitative and qualitative data.
3
They will organise activities regarding social environment with social awareness and they will take an effective role.
4
They will be able to use information technology effectively in the field of architecture.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will act appropriately in the context of social, scientific and ethic values in all phases of architectural planning process including collecting and evaluating data, producing and implementing projects.
2
They will take part in construction management in the context of authority and responsibility. They will also have adequate awareness of environment protection and health and occupational safety issues.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0