Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEM213 | DEVRE ANALİZİ I | 3 | 4 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BANAFSHEH ALIZADEH ARASHLOO |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Elektriksel büyüklüklerin tanımı, basit elektriksel bileşenlerin tanımlanması, dc kaynaklar dahil devre analiz yöntemlerinin tanıtılması, L ve C pasif devre elemanlarının elektriksel özelliklerinin analizi, RL, RC ve RLC devrelerinin doğal ve adım yanıtları, analiz, kavram ve yöntemlerin tanıtılması. |
İçerik: | Gerilim, akım, güç ve enerji, pasif elektrik elemanları, gerilim ve akım kaynakları, Ohm kanunu, Kirchhoff akım ve gerilim kanunları, basit direnç devreleri, Delta - W eşdeğer devreleri, devre analiz teknikleri, devre analizinde topoloji, Endüktörler ve Kondansatörler , RL ve RC devrelerinin doğal yanıtı, RL ve RC devrelerinin adım yanıtı, RLC devresinin doğal yanıtı, RLC devresinin adım yanıtı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1) Temel devre elemanlarını tanır ve ilgili yasaları kullanarak analizini gerçekleştirebilir. 2) DC kaynaklı devrelerin analizinde kullanılan yöntemleri kullanır. 3) Temel devreleri tasarlar ve analizini gerçekleştirir. 4) Mühendislikteki analiz, kavram ve yöntemlerini açıklayabilir ve tasarımlar gerçekleştirebilir. 5) RL, RC ve RLC devrelerinin doğal ve basamak yanıtlarının analizi sonucunda tahmin edilen devrelerin davranışlarını tanımlayabilir. 6) Eşdeğer devreler bulmak için dönüşümler ve tasarımda basitleştirmeler gerçekleştirir. 7) Gerçekçi mühendislik problemleri için çözümler belirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Temel devre elemanları ve ilgili yasalar(direnç,ohm kanunu vs.) | - |
2 | - | Kirchoff yasaları,bağımsız kaynakları içeren devrelerin analizi | - |
3 | - | Seri ve paralel bağlantılı dirençler, gerilim bölücü devreler, akım bölücü devreler, gerilim ve akım ölçümü | - |
4 | - | Wheatstone köprüsü, Delta-Y (pi-T) eşdeğer devreleri ile direnç ölçümü | - |
5 | - | Düğüm gerilimi yöntemi, Bağımsız kaynaklarla düğüm gerilimi yöntemi, özel durumlar | - |
6 | - | Örgü akımı yöntemi, örgü akımı yöntemi ve bağımsız kaynaklar, özel durumlar, düğüm gerilimi yöntemi ve örgü akımı analizi karşılaştırması | - |
7 | - | Kaynak dönüşümleri, Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri, maksimum güç aktarım,Süperpozisyon yöntemi, uygulamalar, örnekler | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | İşlemsel yükselteçler, işlemsel yükselteç terminalleri, terminal gerilimi ve akımları, ters çevirici işlemsel yükselteçler, toplama işlemsel yükselteçleri, ters çevirmeyen işlemsel yükselteç, İşlemsel yükselteçleri çıkarma | - |
10 | - | İndüktör, Kondansatör, Karşılıklı indüktör, Kondansatör ve indüktörün seri ve paralel kombinasyonlar | - |
11 | - | RL devresinin doğal yanıtı, RC devresinin doğal yanıtı, RL ve RC devrelerinin adım yanıtı, Doğal ve adım yanıtlarının çözümleri | - |
12 | - | Sıralı anahtarlama, Sınırsız yanıt | - |
13 | - | Paralel RLC devresinin doğal yanıtı, Paralel RLC devresinin doğal yanıtı çeşitleri ve şekilleri | - |
14 | - | Seri RLC devresinin doğal yanıtı, Seri RLC devresinin doğal tepki çeşitleri ve şekilleri | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Nilsson, JW, Riedel, SA (2011). Elektrik Devreleri (Dokuzuncu Baskı). New Jersey: Pearson, Prentice Salon 1) Elektrik Devre Analizi -1, Şerafettin Özbey, Seçkin Yayıncılık, 2017. 2) Elektrik Devre Analizi -2, Şerafettin Özbey, Seçkin Yayıncılık, 2017. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of electrical and electronics science and relates them to the groundwork of electrical and electronics science.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from electrical and electronics sciences, to find solutions to engineering problems.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate model related to electrical and electronics under reasonable constraints.
|
3 | |||||
2 |
Designs a model related to electrical and electronics with modern techniques.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of electrical and electronics engineering science applications and develops appropriate solutions.
|
0 | |||||
2 |
Identifies, models and solveselectrical and electronics engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
0 | |||||
3 |
Determines and uses the necessary electrical and electronics engineering technologies in an efficient way for engineering applications.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
4 | |||||
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
0 | |||||
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Monitors the developments in the field of electrical and electronics engineering technologies by means of books, internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
2 | |||||
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
0 | |||||
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
3 | |||||
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of electrical and electronics engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 36 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
TOPLAM | 31 | 0 | 174 |
Genel Toplam | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |