Elektrik ve Elektronik Mühendisliği bölümünün misyonu, alanında tanınmış uluslararası eğitim kurumlarıyla ortak projelerin yürütüldüğü, yenilikçi ve gelişmeye açık bir yaklaşımla, toplumun sorunlarına katkı sağlamayı amaçlayan, evrensel değerlere duyarlı mühendislerin yetişmesini sağlamaktır.
Programın Eğitim Hedefleri (PEO)
Bu temel amaç çerçevesinde yetiştirilen mezunlarımız;
1. Meslek hayatı boyunca ya da lisansüstü araştırmalar yoluyla mühendislik problemleri için güvenli, sürdürülebilir, ekonomik ve çevreye duyarlı çözümler geliştirebilir veya tasarlayabilir.(1,2,6);
2. Teknik, yönetim ve sözlü-yazılı iletişim becerilerini sürekli geliştirerek kariyerlerinde yükselmek, profesyonel yetkinliğe ulaşmak, meslek hayatında sorumluluk ve liderlik rollerini üstlenmek (4,7);
3. Toplumun ve mesleğin farklı ihtiyaçları ile şekillendirilmiş bir ortamda, mesleki amaçlarına etik ve kültürel değerleri göz önüne alarak ulaşmak (4,7);
4. Kamu ve özel sektöre, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve disiplinler arası problemler için profesyonel ve yenilikçi çözümler sunmak (3,4,5);
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği bölümünün vizyonu, son teknolojik gelişmelerin ışığında evrensel bilimin ve çağdaş eğitim yolunda sürekli gelişim halinde olan, etik değerlere saygılı, bilim ve teknolojiye evrensel düzeyde katkılar sunarak toplum yararına bilgi üreten, ulusal ve uluslararası düzeyde önder eğitim merkezi olmak.
Programın Öğrenci Çıktıları
Program mezunları aşağıdaki bilgi ve becerileri kazanırlar
1 |
Mühendislik, bilim ve matematik temellerine dayanarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
2 |
Halk sağlığı, güvenliği ve refahının yanı sıra global, kültürel, sosyal, çevre ve ekonomik faktörleri dikkate alarak belirli ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi |
3 |
Çeşitli paydaşlarla etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi |
4 |
Mühendislikte etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin global, ekonomik, çevre ve toplum ile ilgili bağlamlarındaki etkisini dikkate alarak bilinçli kararlar verme yeteneği |
5 |
Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedefleri karşıladığı bir ekipte etkili bir şekilde çalışabilme becerisi |
6 |
Uygun deney tasarlama ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuca varmak için mühendislik esaslarını uygulama becerisi |
7 |
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgi edinme ve uygulama yollarını bulma becerisi |