TR EN

ALÇAK GERİLİM SİSTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEM208 ALÇAK GERİLİM SİSTEMLERİ 4 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı alçak sistemlerinin tanıtımının ve tasarımının sağlanmasıdır
İçerik: Alçak gerilim sistemlerinde güç hesaplamaları, güç ve enerji ölçümleri, alçak gerilim sistemlerinde iletken kesiti belirleme, alçak gerilim sistemlerinde reaktif güç kompanzasyonu, yenilenebilir enerji sistemleri,akıllı şebekeler, topraklama.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alçak gerilim enerji sistemlerinde gerilim düşümü ve enerji kaybı kriterlerine göre iletken kesiti belirleyebilmek, alçak gerilim sistemlerinin tasarımını yapabilmek.
Alçak gerilim enerji sistemlerinde güç faktörü iyileştirebilmek, bu konuda tasarım yapabilmek.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş, elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımının genel İncelemesi. Bir fazlı ve üç fazlı sistemlere giriş, fazör kavramı -
2 - Bir fazlı sistemler, bir fazlı sistemlerde güç hesaplamaları, bir fazlı sistemlerde güç ve enerji ölçümü -
3 - Üç fazlı sistemler, üç fazlı sistemlerde güç hesaplamaları, üç fazlı sistemlerde güç ve enerji ölçümü -
4 - Üç fazlı sistemlerde reaktif güç kompanzasyonu, reaktif güç kompanzasyon sistemlerinde kullanılan elemanlar -
5 - Yenilenebilir enerji sistemleri (rüzgar elektrik santralleri (RES), fotovoltaik sistemler, güneş enerjisi santralleri (GES)) -
6 - Yenilenebilir enerji sistemleri ve akıllı şebekeler -
7 - Alçak gerilim şebekelerinin incelenmesi, radyal şebekeler, radyal şebekelerde iletken kesitinin belirlenmesi -
8 - ARA SINAV -
9 - Alçak gerilim şebekelerinin incelenmesi, dal budak şebekeler, dal budak şebekelerde iletken kesitinin belirlenmesi -
10 - Alçak gerilim şebekelerinin incelenmesi, ring şebekeler ve ring şebekelerde iletken kesitinin belirlenmesi -
11 - Alçak gerilim şebekelerinde koruma -
12 - Alçak gerilim şebekelerinde topraklama ile ilgili temel kavramlar -
13 - Alçak gerilim şebekelerinde TT, TN ve IT tipi sistemler -
14 - Alçak gerilim şebekelerinde topraklama sistemi tasarımı -
15 - Alçak gerilim sistemlerinde elektrik iç tesisatlarının incelenmesi, zayıf akım ve kuvvetli akım tesisat şemalarının incelenmesi (zil tesisatları, komütatör ve vaviyen anahtar tesisatları vb.) -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gönen, T., 2014, Electric Power Distribution Engineering (Third Edition), CRC Press.
Küçük, S., 2018, Enerji Dağıtımı Çözümlü Problemler, Papatya Yayıncılık.
Yumurtacı, R., Devre Teorisi Ders Notları, Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Fakültesi Elektrik Mühendisliği Bölümü, https://avesis.yildiz.edu.tr/ryumur/dokumanlar
Irwin, J.D., Nelms, R.M., Temel Mühendislik Devre Analizi, Nobel Yayınevi, (10.baskıdan çeviri), 2015.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the fundamental engineering concepts of electrical and electronics science and relates them to the groundwork of electrical and electronics science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses theoretical and practical knowledge coming from electrical and electronics sciences, to find solutions to engineering problems.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate model related to electrical and electronics under reasonable constraints.
3
2
Designs a model related to electrical and electronics with modern techniques.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines, detects and analyzes the areas of electrical and electronics engineering science applications and develops appropriate solutions.
3
2
Identifies, models and solveselectrical and electronics engineering problems by applying appropriate analytical methods.
3
3
Determines and uses the necessary electrical and electronics engineering technologies in an efficient way for engineering applications.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
4
2
Possess the ability to conduct effective individual study.
3
3
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Monitors the developments in the field of electrical and electronics engineering technologies by means of books, internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
3
2
Develops positive attitude towards lifelong learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
4
2
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
3
2
Possess sufficient consciousness about the universality of electrical and electronics engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 5 10
Laboratuvar 1 3 3
Okuma 0 0 0
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 1 3 3
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0