Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EEM207 |
ELEKTRONİK I |
3 |
4 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi BANAFSHEH ALIZADEH ARASHLOO |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Derste öğrencilere,
a) Diyot ve transistor gibi temel elektronik devre elemanlarının çalışma prensipleri ve
uygulamaları b) Bipolar ve MOS transistorların modellenmesi ve kutuplanması c) BJT
ve MOSFET kuvvetlendiricilerin analizi d) BJT ve FET kuvvetlendiricilerin tasarımı,
konularının aktarılması amaçlanmaktadır |
İçerik: |
Yarıiletken maddeler ve pn jonksiyonları, Diyotlar ve diyot uygulamaları,
Doğrultucular, Kırpıcılar, Gerilim düzenleyiciler, BJT transistorlar ve özellikleri, Küçük
işaret modeli, BJT kutuplama devreleri, BJT kuvvetlendiricileri, MOSFET transistorlar
ve özellikleri, Küçük işaret modeli, MOSFET kutuplama devreleri, MOSFET
kuvvetlendiricileri, İşlemsel kuvvetlendiriciler, CMOS evirici ve davranışı |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
I. Diyot ve transistör gibi temel elektronik devre elemanlarının çalışma prensiplerini ve
uygulamalarını tanımlayabilir.
II. Elektronik devreler üzerinde küçük işaret analizi yorumlayabilir.
III. Gerilim doğrultucu ve düzeltici devreleri gerçekleştirebilir.
IV. Transistor kuvvetlendiricileri (BJT veya MOSFET) uygulamaları tasarlayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Elektronik devrelerine giriş |
- |
2 |
- |
Yarıiletken maddeler ve pn jonksiyonu |
- |
3 |
- |
Diyotun çalışması ve modeli |
- |
4 |
- |
Diyot uygulamaları: doğrultucular, kırpıcılar, Zener diyot regülatörler |
- |
5 |
- |
BJT transistorlar, küçük işaret modeli, kutuplama devreleri |
- |
6 |
- |
BJT kuvvetlendiriciler (CE-CC-CB) |
- |
7 |
- |
BJT kuvvetlendiricilerin küçük işaret analizi |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
MOSFET transistorlar, küçük işaret modeli, kutuplama devreleri |
- |
10 |
- |
MOSFET kuvvetlendiriciler (CS-CD-CG) |
- |
11 |
- |
MOSFET kuvvetlendiricilerin küçük işaret analizi |
- |
12 |
- |
İşlemsel kuvvetlendiriciler |
- |
13 |
- |
CMOS evirici: static davranişi |
- |
14 |
- |
CMOS evirici: dinamik davranışı |
- |
15 |
- |
Operasyonel Amplifikatörler Devreleri ve Simülasyonu |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Sedra, A. S., Smith, K.C “Microelectronic Circuits”, Oxford University Press 6
th edition 2009.
- Jaeger/Blalock “Microelectronic Circuit Design”, 4th Edition, 2011.
- Leblebici, D. “Elektronik Elemanları”, Seç Yayın Dağıtım, 2001.
- Floyd, T. L. Electronic Devices, Prentice-Hall, 2002.
- Türköz, M. S. “Elektronik”, Birsen Yayınları, 2004 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of electrical and electronics science and relates them to the groundwork of electrical and electronics science.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from electrical and electronics sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate model related to electrical and electronics under reasonable constraints.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Designs a model related to electrical and electronics with modern techniques.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of electrical and electronics engineering science applications and develops appropriate solutions.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Identifies, models and solveselectrical and electronics engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Determines and uses the necessary electrical and electronics engineering technologies in an efficient way for engineering applications.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitors the developments in the field of electrical and electronics engineering technologies by means of books, internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of electrical and electronics engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
7 |
2 |
14 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
8 |
16 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
48 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
36 |
36 |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
TOPLAM |
31 |
0 |
151 |
|
Genel Toplam |
151 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|