TR EN

TEMEL PROGRAMLAMA II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YZM102 TEMEL PROGRAMLAMA II 2 4 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kalıtım ve çok biçimlilik gibi temel Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını tanıtmak öğrencilere Nesne Tabanlı Programlama kullanarak problem çözebilme becerisi kazandırmak
İçerik: Sınıflar, Metotlar, Kalıtım, Çok biçimlilik, Arayüzler, İstisnalar, Basit Dosya İşleme

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi alan öğrenciler; 1.Nesne Yönelimli bir dil kullanarak, temel programlama ve problem çözme becerileri gösterebilmek 2. Kalıtım, polimorfizm gibi Nesne Tabanlı Programlama kavramları uygulayabilmek 3.Katar işleme, istisna işleme, özyineleme kavramlarını açıklayabilmek 4. Java programlama dilinde kodları analiz edebileceklerdir. 5.Grafik Kullanıcı Arayüzü ve dosya yetenekleri ile Nesne Tabanlı programları tasarlayabilmek, geliştirebilmek ve test edebilmek 6.Bir mühendislik problemi için bir algoritma ve programlama çözümü tasarlayabilme.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Sınıflar ve nesneler - Detaylı bakış 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 - Sınıflar ve nesneler - Detaylı bakış 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 - Dizgiler - 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 - Dizgiler - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 - Dizgiler - 3 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 - Nesneye Dayalı Programlama : Kalıtım - 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 - Nesneye Dayalı Programlama : Kalıtım - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Nesneye Dayalı Programlama : Polimorfizm -1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 - Senaryo Uygulama Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 - Nesneye Dayalı Programlama : Polimorfizm - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 - İstisna İşleme Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 - Dosyalar ve Akımlar - 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 - Dosyalar ve Akımlar - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 - GUI Elemanlarına Giriş Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with various stakeholders
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 5 35
Kısa Sınav 2 5 10
Kısa Sınav Hazırlığı 2 5 10
TOPLAM 56 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0