TR EN

YAZILIM GEREKSİNİMLERİ MÜHENDİSLİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YZM202 YAZILIM GEREKSİNİMLERİ MÜHENDİSLİĞİ 4 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders yazılım mühendisliği kavram ve prensiplerini, yazılım sürecini, yazılım geliştirme yöntemlerini, sistem modelleme için UML kullanımını tanıtmayı hedefler.
İçerik: Yazılım mühendisliğinin temel kavram ve prensipleri. Yazılım mühendisliği terminolojisi ve kavramları, özellikle UML kullanarak temel modelleme ve tasarım. Gereksinimlerin, yazılım mimarisinin ve testin temelleri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sistem geliştirilmesinde sistem mühendisliği yaklaşımının önemini kavrayabilme
Soyutlama ve modellemenin önemini kavrayabilme
Sistem modelleme için UML kullanımında akıcı olma
Bir CASE aracı kullanabilme
Bir yazılım projesi için farklı modeller önerebilme ve değerlendirebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş, yazılım mühendisliğinin tarihçesi Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 - Yazılım Mühendisliği Bilim Dalı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 - Sistemler, Sistem Mühendisliği, Sistem Yaşam Döngüsü, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 - Yazılım Süreç Modelleri Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 - Yazılım Süreç Modelleri Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 - Birleştirilmiş Süreç Modeli Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 - Çevik Yazılım Geliştirme Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Projeye başlama. Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 - Proje yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 - Proje yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 - Gereksinim mühendisliği Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 - Sistem modelleme Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 - Yazılım Evrim Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 - Süreç iyileştirmeleri Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with various stakeholders
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0