Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YZM210 | KULLANICI ARAYÜZÜ PROGRAMLAMA | 4 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, programların kullanıcı arayüzlerinin nasıl oluşturulacağını ve temel prensiplerini öğretmeyi amaçlar. |
İçerik: | Bu ders grafiksel kullanıcı arayüzlerinin nasıl uygulandığıyla ilgilidir. Java dili ve Swing kütüphaneleri kullanılarak kullanıcı arayüzü oluşturulur. Ders, kullanıcı arayüzlerinin nasıl tasarlanacağına ilişkin farklı strateji ve teknikleri (ayrıntılı olarak) içerir. Odak noktası arayüzlerin geliştirilmesidir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Etkileşimli bir kullanıcı arayüzü oluşturmak için bir arayüz kütüphanesindeki mevcut bileşenleri kullanır. |
Arayüz bileşenlerini gereken yerlerde kullanır. |
Bir arayüzün davranışını görünümünden ayırır. |
Duyarlı arayüz üretir. |
Program kodunu, kodun farklı bölümlerinin birbirinden bağımsız olmasını sağlayacak şekilde yapılandırır. |
Görsel sunumun temel veri yapısından bağımsız olduğu çözümleri planlamak ve oluşturur. |
Öğrenci çalışmasını sunar ve tartışır. |
Etkileşimli bir arayüz uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders hakkında genel bilgilendirme ve diğer dersler ile bağ kurulması | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
2 | - | Java diline genel bakış | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
3 | - | Nesneye dayalı programlama (OOP) prensiplerine genel bakış | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
4 | - | Nesneye dayalı programlama prensiplerinin arayüz programcılığında kullanımı, iç sınıflar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
5 | - | Editöre uygun görsel arayüz tasarımcısının kurulumu ve görsel programlama ortamının tanıtılması | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
6 | - | Görsel programlamaya giriş | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
7 | - | Görsel kullanıcı arayüzü bileşenlerinin kullanımı - 1 | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Görsel kullanıcı arayüzü bileşenlerinin kullanımı - 2 | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
10 | - | Görsel kullanıcı arayüzü bileşenlerinin kullanımı - 3 | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
11 | - | Kullanıcı arayüzü bileşenleriyle veritabanı işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
12 | - | Multithreading yöntemiyle kullanıcı arayüzünü etkin kullanma | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
13 | - | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
14 | - | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
15 | - | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively with various stakeholders
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 81 | 0 | 132 |
Genel Toplam | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |