TR EN

ELEKTRİK MÜHENDİSLİĞİNİN TEMELLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEM211 ELEKTRİK MÜHENDİSLİĞİNİN TEMELLERİ 2 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere elektrik devresi teoremlerini, elektronik devre elemanlarını ve elektronik devrelerin analiz ve sentezlenmesini öğretmektir.
İçerik: Elektrik devreleri, elektronik devre elemanları ve devre teoremi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel elektrik teoremlerini kullanarak devre analiz ve sentezini uygulayabilirler.
Düşük karmaşıklıklı uygulamalar için elektronik devrelerin analizini rapor edebilir ve uygulayabilir.
Gerçek yaşam koşullarında işlev yapabilecek elektronik devrelerini gerçekleştirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Elektrikle ilgili temel kalite parametreleri, Elektrik üretim, iletim, dağıtım ve tüketim zincirinin tanıtılması -
2 - Elektrik- Elektronik Mühendislerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları, Çalışma usul ve esasları, Elektrikle ilgili uluslararası standartlar, yönetmelikler -
3 - Elektrikle ilgili temel kavramlar -
4 - Elektrik devre elemanları, Seri, paralel, karmaşık, yıldız-üçgen bağlama, Kirchoff yasaları -
5 - Direnç içeren basit devrelerin analizi ve çevre akımları ve düğüm gerilimleri yöntemleri -
6 - Çevre akımları ve Düğüm gerilimleri, Devre Teoremleri-Lineerlik özelliği, Süperpozisyon -
7 - Devre Teoremleri-Kaynak Dönüşümü, Thevenin ve Norton Teoremleri, Maksimum Güç Transferi -
8 - ARA SINAV -
9 - İşlemsel yükselteç ve direnç içeren devrelerin analizi -
10 - Kapasitör ve indüktör devre elemanları, kapasitör veya indüktör içeren birinci dereceden devrelerin analizi -
11 - Kapasitör veya indüktör içeren birinci dereceden devrelerin analizi -
12 - Sinüzoidal kararlı durum analizi, fazör kavramı -
13 - Sinüzoidal kaynak içeren devrelerin frekans uzayına taşınması ve temel devre analiz yöntemlerini frekans uzayında uygulama -
14 - Sinüzoidal sürekli halde Thevenin, Norton, Superpozisyon ve Maksimum Güç Teoremleri -
15 - Sinüzoidal sürekli halde Thevenin, Norton, Superpozisyon ve Maksimum Güç Teoremleri -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Basic Electrical Engineering, by J. J. Cathey, Schaum’s Outlines, McGrawHill, 1983.
Fundamentals of Electrical Engineering, G. Rizzoni, McGraw-Hill, 2009

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
4
2
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
4
2
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
4
3
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
4
4
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
5
2
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have professional and ethical values and sensitive to these.
3
2
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
4
3
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 5 5
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 2 5 10
TOPLAM 56 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0