Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MEK214 | DİNAMİK | 4 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Mühendislik öğrencilerinin, dinamik ile ilgili mühendislik problemlerini basit ve mantıklı bir biçimde analiz ederek çözmesini sağlamak, bu konuda temel bilgiyi vermek, kinetik ve kinematikle ilgili temel bağıntıları ve bu bağıntıların uygulamalı mühendislik alanında kullanımlarını öğretmektir. |
İçerik: | Ders, kinetik ve kinematik kısımlarından oluşmaktadır. Kinematik: hareketin geometrisi farklı eksen takımlarında incelenir, Parçacıkların Doğrusal, Düzlemsel ve Genel Hareket ve Bağıl Hareket bağıntıları çıkarılır. Kinetik: Maddesel Noktanın hareketine neden olan kuvvetler ile hız ve ivme arasında bağıntılar çıkarılır, bu kapsamda, Newton Yasaları, İş ve Enerji İlkesi, İmpuls ve Momentum İlkesi anlatılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Parçacık hareketini çözmede kullanılan uygun eksen takımlarını seçer ve hareketi tanımlar |
Hareket eden parçacık ve cisimler için kinetik (dinamik denge) prensiplerini uygular. |
Hareketli cisimler için iş ve enerji yöntemlerini uygular. |
Hareketli cisimler için impuls ve momentum prensiplerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı Kaynaklar | Parçacıkların Kinematiği; Doğrusal, Düzlemsel ve Genel Hareket/Bağıl Hareketler | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
2 | Yazılı Kaynaklar | Parçacıkların Kinematiği; Doğrusal, Düzlemsel ve Genel Hareket/Bağıl Hareketler | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
3 | Yazılı Kaynaklar | Parçacıkların Kinematiği; Doğrusal, Düzlemsel ve Genel Hareket/Bağıl Hareketler | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
4 | Yazılı Kaynaklar | Rijit Cismin Kinematiği: Ötelenme Hareketi | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
5 | Yazılı Kaynaklar | Rijit Cismin Kinematiği: Sabit Eksen Etrafında Dönme ve Genel Düzlemsel Hareket | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
6 | Yazılı Kaynaklar | Rijit Cismin Kinematiği: Sabit Eksen Etrafında Dönme ve Genel Düzlemsel Hareket | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
7 | Yazılı Kaynaklar | Dönen Eksen Sistemine Göre Bir Maddenin Noktasal Hareketi | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı Kaynaklar | Dönen Eksen Sistemine Göre Bir Maddenin Noktasal Hareketi | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
10 | Yazılı Kaynaklar | Kinetik: Maddesel Noktanın Kinetiği | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
11 | Yazılı Kaynaklar | Kinetik: Maddesel Noktanın Kinetiği | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
12 | Yazılı Kaynaklar | Newton Yasaları | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
13 | Yazılı Kaynaklar | İş ve Enerji İlkesi | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
14 | Yazılı Kaynaklar | İş ve Enerji İlkesi, Güç | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
15 | Yazılı Kaynaklar | Genel Düzlemsel Hareket İmpuls ve Momentum İlkesi | Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Engineering Mechanics: Dynamics, J. L. Meriam, L. G. Kraige, 6th Edition, Wiley Publications, 2007 |
Engineering Mechanics: Dynamics, R. C. Hibbeler, 12th Edition, Pearson Prentice Hall Publications, 2010. Vector Mechanics for Engineers: Dynamics, F. P. Beer, E. R. Johnston, JR, P. J. Cornwell, McGraw Hill Publications, 2010. Referanslar: |
Mühendisler için mekanik Cilt II - Dinamik Prof. F. F. Beer, E. R. Johnson Çevirenler. Prof. S. S. Tameroğlu, Prof. T. Özbek |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
|
4 | |||||
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
3 | |||||
2 |
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
|
4 | |||||
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
3 | |||||
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
2 | |||||
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
1 | |||||
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
|
0 | |||||
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 6 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 4 | 16 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |