Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MEK498 | BİTİRME ÇALIŞMASI | 8 | 2 | 1 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | MEK111 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM MEK401 - MEKATRONİK SİSTEM TASARIMI |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Eğitim sürecinde almış oldukları teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak, öğrencilerin herhangi bir makine veya sistemin tasarlanmasını, planlanmasını ve üretimini gerçekleştirmeyi öğretmektir. Ayrıca, öğrencilere mühendislik problemlerini tanımlama, formüle edebilme ve çözebilme yeteneğini kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu ders bir mekatronikle ilgili projenin tasarımını içerir. Proje tek veya birçok kişiden oluşan gruplar oluşturularak yapılabilir. Proje; konu seçiminden, projenin bitirilmesine ve sunulmasına kadar geçen süreci kapsar. Bu ders, öğrencilerin eğitimleri boyunca öğrendikleri teorik ve uygulamalı derslerin sanayide kullanımlarını yöneliktir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İlgili konuda problemi tanımlar, çalışma programı hazırlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar,literatür taraması yapar. |
Kendi özgün yaklaşımı ile konuyu analiz eder ve çözüm yaklaşımları sunar. |
Verileri analiz eder, çözümler ve elde ettiği sonuçları literatürle karşılaştırır, değerlendirir. |
Sonuçların, başlangıç amaç ve hedeflere uygunluğunu analiz eder ve yeni öneriler sunar |
Tüm süreçleri yazılı ve sözlü raporlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme Çalışmasının Hakkında genel bilgilendirme, Konu seçimi | Online |
2 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme Çalışması Ön Hazırlığı, konu ve grupların belirlenmesi | Online |
3 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Literatür Çalışması, Konuların tartışılması ve çalışma gruplarının belirlenmesi | Online |
4 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje konularının genel değerlendirilmesi ve yorumlanması | Online |
5 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje ile ilgili literatürlerin incelenmesi ve kullanılacak yöntemlerin değerlendirilmesi yorumlanması | Online |
6 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje ile ilgili literatürlerin incelenmesi ve kullanılacak yöntemlerin değerlendirilmesi, Öğrenci Rapor ve sunumları hakkında bilgilendirme | Online |
7 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları | Online |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları, sorunların değerlendirilmesi | Online |
10 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları sorunların değerlendirilmesi | Online |
11 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları sorunların değerlendirilmesi | Online |
12 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışmasının uygun şekilde rapor edilmesi | Online |
13 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışmasının uygun şekilde rapor edilmesi | Online |
14 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışması rapor, sunum ve poster formatlarının incelenmesi | Online |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mekatronik Sistem Tasarımı ile ilgili kitaplar ve dokümanlar |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
|
5 | |||||
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
5 | |||||
2 |
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
|
5 | |||||
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
4 | |||||
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
4 | |||||
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
3 | |||||
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
|
2 | |||||
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 4 | 1 | 4 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 1 | 28 | 28 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 42 | 42 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 199 |
Genel Toplam | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |