TR EN

MİKRODENETLEYİCİLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEM305 MİKRODENETLEYİCİLER 6 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere Intel ailesi mikroişlemcileri, çevre birimleri, bellek yapıları ve programlama bilgisi öğretmektir
İçerik: Mikroişlemcilerin Tanımı ve Kapsamı, Intel Ailesine Ait Komut Formatları, Asembler Programları Kullanan Uygulamalar, Bellek Ara Yüzü, I/O Ara Yüzü, Aritmetik Işleme, Bellek Yönetimi Ve Bellek Sayfalama

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mikroişlemciler, Mikrodenetleyiciler ve Mikrobilgisayarlar arasındaki farkları belirleyebilme ve temel kavramları tanır
Mikrodenetleyicilerin temel özelliklerini kavrar
Mikroişlemci mimarileri ve bileşenlerini kavrar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş, Genel Mikroişlemci Mimarisi -
2 - İntel 8088 & 8086 Mikroişlemcilerinin Mimarisi -
3 - İntel 8088 & 8086 Adresleme Modları -
4 - Assembly Dil Yapısı -
5 - Assembly Komutları -
6 - Assembly Komutları -
7 - 8088 & 8086 Programlama -
8 - ARA SINAV -
9 - 8088 & 8086 Programlama -
10 - 8088 & 8086 Bellek Arayüzü -
11 - 8088 & 8086 Bellek Arayüzü -
12 - 8088 & 8086 Giriş/Çıkış Arayüzü -
13 - 8088 & 8086 Giriş/Çıkış Arayüzü -
14 - 8088 & 8086 Kesme Arayüzü -
15 - 8088 & 8086 Kesme Arayüzü -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

x86 PC: Assembly Language, Design and Interfacing, Muhammad Ali Mazidi vd., 5. baskı, Prentice Hall, 2010.
The Intel Microprocessors 8086/8088, 80186/80188, 80286, 80386, 80486, Pentium, and Pentium Pro Processors Architecture, Programming and Interfacing- Barry B.Brey, Prentice Hall, 8. Baskı, 2008.
8086 Microproccessor and Its Applications, A. Nagoor Kani, 2. Baskı, Tata McGraw Hill, 2013.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
4
2
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
4
2
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
2
3
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
3
4
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
3
2
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have professional and ethical values and sensitive to these.
0
2
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
1
3
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 7 3 21
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 7 3 21
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0