TR EN

SİNYALLER VE SİSTEMLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEM307 SİNYALLER VE SİSTEMLER 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. BAYRAM ÜNAL
Ders Ön Koşulu MAT106 - MATEMATİK II

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: 1.Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin sınıflandırılması için gerekli bilgilerin verilmesi 2.Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı doğrusal sistemlerin analizi için gerekli bilgilerin verilmesi
İçerik: İşaretlerin sınıflandırılması, temel işaretler, sistemlerin özellikleri ve sınıflandırılması, doğrusal zamanla değişmez (DZD) sistemlerin zaman bölgesi analizi, Sürekli-Zamanlı ve Ayrık-Zamanlı Fourier Serileri, Sürekli-Zamanlı ve Ayrık-Zamanlı Fourier Dönüşümleri, doğrusal zamanla değişmez (DZD) sistemlerin frekans bölgesi analizi, örnekleme, z-dönüşümü ve uygulamaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerini tanımlar.
Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin zaman bölgesinde analizini gerçekleştirir.
Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin frekans bölgesinde analizini gerçekleştirir.
Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin dönüşüm bölgesinde analizini gerçekleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş, işaret ve sistemlerin sınıflandırılması, temel işaretler -
2 - Doğrusal Zamanla-Değişmez (DZD) sistemler, impuls yanıtı, konvolüsyon -
3 - DZD sistemlerin zaman bölgesi analizi -
4 - Diferansiyel ve fark denklemleri -
5 - Sürekli-Zamanlı Fourier Serileri -
6 - Ayrık-Zamanlı Fourier Serileri -
7 - Sürekli-Zamanlı Fourier Dönüşümü, Sürekli-Zamanlı Fourier Dönüşümünün Özellikleri -
8 - ARA SINAV -
9 - Ayrık-Zamanlı Fourier Dönüşümü -
10 - DZD sistemlerin frekans yanıtı -
11 - Örnekleme -
12 - z-dönüşümü -
13 - Ters z-dönüşümü -
14 - DZD sistemlerin z-dönüşümleri yardımıyla tanımlanması ve analizi -
15 - Sistemlerin örneklenmiş sürekli zamanlı sinüsoitlere tepkisi, benzetim, örnek problemler -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

1 – Alan V. Oppenheim, Alan S. Willsky, Signals and Systems, Second Edition, Prentice/Hall Signal Processing Series, 1997. 2 – Karris, Steven T., Signals and systems with MATLAB applications / Steven T. Karris. , [electronic resource] :.--3rd ed.--Fremont, CA : Orchard Publications, c2007. 3 - Padmanabhan, K., A Textbook on signals and systems / K. Padmanabhan, S. Ananthi.--1st ed.--New Delhi : New Age International Publisers , 2007. 4 - Haykin, Simon S., Signals and systems / Simon Haykin, Barry Van Veen.— New York : Wiley , 1998.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
2
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
2
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
3
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
4
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
2
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have professional and ethical values and sensitive to these.
2
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
3
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 6 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Kısa Sınav Hazırlığı 1 3 3
TOPLAM 38 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0