TR EN

ANALOG ELEKTRONİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MEK201 ANALOG ELEKTRONİK 3 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. İZZET YAVUZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mekatronik Mühendisliği öğrencilerine analog elektronik kavramlarını, hazır entegre (IC) devre kullanımı ve devre tasarımı simülasyon yazılımlarının kullanımı öğretmek.
İçerik: Mühendislik perspektifinde Yarı-İletken Fiziğine Giriş. Temel Elektronik Devre Elemanları; Diyot, Bipolar Jonksiyon Tranzistor (BJT) ve Metal Oksid Yarı İletken Tranzistorler, Çalışma Prensipleri, Özeğriler, Küçük İşaret Analizleri, Eşdeğer Devreleri. Kuvvetlendirici Devreler, Filtreler ve bu devreleri tasarlarken dikkate alınacak kıstaslar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yarı iletken esaslarını bilir.
Diyod özelliklerini ve çeşitlerini bilir.
Transistör özelliklerini ve çeşitlerini bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş -
2 - Yarı İletken Fiziği'ne Giriş, İletim -
3 - "n" ve "p" tipi Silisyum, Sürüklenme ve Difüzyon Akımları -
4 - Diyotlar; Jonksiyon Gerilimi -
5 - Gerilim-Akım İlişkisi, Diyotlarda İkincil Olaylar -
6 - Bipolar Tranzistor, Çalışma İlkesi -
7 - Tranzistör Özeğrileri -
8 - ARA SINAV -
9 - Bipolar Tranzistor Modelleri -
10 - Küçük İşaret Analizleri -
11 - MOS Tranzistor, Çalışma İlkeleri -
12 - NMOS-PMOS Akım Gerilim İlişkileri, Eşdeğer Devre Analizi -
13 - Anahtar Devre Elemanları -
14 - Kuvvetlendirici Devreleri -
15 - Aktif Filtreler -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi", Çeviri:Ahmet Selçuk, Sevda Özdemir, Şölen Kumbay Yıldız, Gürhan Bulu;Robert L. Boylestad Louis Nashelsky, 2010, Palme Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
5
2
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
4
2
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
3
3
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
3
4
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
4
2
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have professional and ethical values and sensitive to these.
4
2
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
3
3
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 3 42
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 132
Genel Toplam 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0