Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UCK101 | UÇAK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ VE ETİK | 1 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | 1.Türkiye'de ve dünyada havacılık hakkında temel bilgiler vermek. 2.Uçaklar, uçuşun esasları ve uçak elemanları hakkında temel bilgiler vermek. 3. Akademik ve Mühendislik etiği hakkında temel bilgi vermek. |
İçerik: | Giriş. Dünyada ve Türkiye'de havacılığın gelişimi. Aerostatik: Manometreler, atmosfer, aerostatik taşıma. Uçağa etki eden kuvvetler. Aerodinamik taşıma ve sürükleme. Uçağın genel tanıtımı, uçak tipleri. Uçağın ana elemanları. Kanat, gövde, kuyruk yüzeyleri, kumanda yüzeyleri, güç grubu, iniş takımları. Uçağın sistemleri. Diğer hava ulaşım araçları. Akademik ve Mühendislik etiği. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler: Dünyada ve Türkiye'de havacılığın gelişimi ve havacılık kültürü hakkında bilgi sahibi olacak |
Uçakların ana elemanları, tipleri hakkında bilgi sahibi olacak |
Uçağa etkiyen kuvvetler, aerodinamik kuvvet ve momentler ve uçuşun esasları hakkında temel bilgi sahibi olacak |
Uçak kanatları, kuyruklar, aşırı taşıma, kontrol ve kumanda yüzeyleri hakkında temel bilgi sahibi olacak |
Uçak gövdesi, iniş takımları, güç ve uçak sistemleri hakkında genel bilgi sahibi olacak |
Mühendislik etiği hakkında bilgi sahibi olacaktır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Giriş, İstanbul Gelişim Üniversitesi sistemi ve Uçak Mühendisliği eğitimi. | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Dünyada havacılığın gelişimi | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Türkiye'de havacılığın gelişimi, Mevcut potansiyel | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Uçakların genel tanıtımı, ana elemanları, Uçak tipleri | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Aerostatik, Atmosfer, Aerostatik taşıma | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Uçağa etki eden kuvvetler. Aerodinamik kuvvet ve moment | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Uçak kanatları, Aerodinamik taşıma, sürükleme ve yunuslama | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Kuyruk yüzeyleri, Kumanda yüzeyleri | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Uçak gövdesi, Güç grubu, iniş takımları | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Uçağın sistemleri. Basınçlandırma, havalandırma, ısıtma | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Diğer hava ulaşım araçları | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Mühendislik etiği | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Akademik anlamda etiğe aykırı olan durum ve davranışlar. | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Etik kodları | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Uçuşa Başlangıç, John Anderson (Translation:Prof.Dr. Adil YÜKSELEN) |
Her Yönüyle Uçaklar, Clive Gifford |
Introduction to Flight, John Anderson |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety,
under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability,
Ability to design to meet requirements.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work in teams with different disciplines
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
|
5 | |||||
2 |
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
|
1 | |||||
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
|
1 | |||||
3 |
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
|
1 | |||||
4 |
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 2 | 2 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 57 |
Genel Toplam | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |