TR EN

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE İMALAT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UCK354 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE İMALAT 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET CİHAT BAYTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SAFAR POURABBAS
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mekanik Sistemlerin Bilgisayar ile tasarımı ve analizi
İçerik: Tasarım'ın Tanımı, Tasarım süreç ve ölçütleri, BDT için Donanım ve Yazılımlar, BDT ve içeriği, Parametrik tasarım teknikleri ile Yüzey ve Katı modelleme, Montaj ve montaj ilişkileri, Oluşturulan Model üzerinde yapısal analiz ve simülasyon

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Parametrik üç boyutlu modelleme programı ile katı model oluşturmak Parçaların ve / veya diğer alt montajların montajını yapmak Tipik olarak bir parça ve montajdan oluşan 3B mühendislik çizimleri yapmak

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tasarım'ın tanımı ve tasarım süreçleri, tasarım ölçütleri ve örnek uygulama -
2 - Tasarım'ın tanımı ve tasarım süreçleri, tasarım ölçütleri ve örnek uygulama (Devam) -
3 - BDT için yazılım ve donanımların tanıtılması -
4 - Bir BDT yazılımının arayüz ve komutlarının tanıtılması -
5 - Parametrik-tam tanımlılık kavramı, Ölçülendirme ve İlişki seçenekleri ile tam tanımlı taslak çizimler oluşturma -
6 - Katı modelleme komutları, teknikleri ve basit parça modelleme -
7 - Katı modelleme yöntem ve teknikleri, karmaşık parça modelleme, Referans Geometri oluşturma -
8 - ARA SINAV -
9 - Montaj oluşturma, parça ilişkileri tanımlama -
10 - Montaj oluşturma, parça ilişkileri tanımlama -
11 - Teknik Resimlerin Çıkartılması -
12 - Teknik Resimlerin Çıkartılması -
13 - İmalat ve montaj Resimleri -
14 - Yapısal Analiz -
15 - 3B baskı için dosya hazırlama ve 3B baskı -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

T.H.Hsu, D.K.Sinha, Computer-Aided Design : An Integrated Approach, West Publishing, 1992
D.F.Rogers, J.A . Adams, Mathematical Elements for Computer Graphics, Mc-Graw-Hill, 1990
C. McMahon, J. Browne, CAD/CAM : From Principles to Practice, Addison-Wesley,1995

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
3
2
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
2
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
4
3
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
4
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama donanımlarını kullanabilme becerisi.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 5 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 3 15
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0