Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UCK203 |
MUKAVEMET I |
3 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mukavemet dersi bir kısım temel kavramların ve basitleştirilmiş modellerin öğrenilmesine dayanmaktadır. Böylece gerekli bütün formüllerin rasyonel ve mantık çerçevesinde geliştirilmesine imkan vermekte ve hangi şartlarda gerçek mühendislik yapı ve makine parçalarının analiz ve tasarımına güvenle uygulanabileceğini
belirtmektedir. |
İçerik: |
Bu ders malzemelerin mekaniği veya cisimlerin mukavemetinin ilk dersi olarak mühendislik öğrencilerine düzenlenmiştir. Şekil değiştiren cisimlerin mekaniğine giriş şeklinde bilgiler
içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
1. Malzeme davranışlarını bilerek makine veya uçak mühendislik malzemelerini seçebilme |
2. İleri matematik ve gerilme analizi gibi mühendislik bilimi tekniklerini kullanabilme |
3. Gerilme ve şekildeğiştirme analizi yapabilme |
4. Mekanik yüklere emniyetle dayanan elemanlar veya yapı tasarlayabilme |
5. Gerçek yapıların basitçe temsil edildiği serbest cisim diyagramı çizebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Şekil değiştiren cisimlerin analizini tanıtmak, statiğin gözden geçirilmesinden sonra gerilme konusu |
- |
2 |
- |
Çeşitli static yüklemeler ve bunlar altında çeşitli elemanlarda gerilmeler |
- |
3 |
- |
Kesit Tesirleri |
- |
4 |
- |
Gerilme |
- |
5 |
- |
Birim şekildeğiştirmeler (Gerinmeler) |
- |
6 |
- |
Mekanik Özellikler ve Bünye Bağıntıları |
- |
7 |
- |
Normal Kuvvet |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Kesme Kuvveti |
- |
10 |
- |
Eylemsizlik Momentleri |
- |
11 |
- |
Burulma |
- |
12 |
- |
Basit Eğilme |
- |
13 |
- |
İç ve dış Kuvvetlerin İşi |
- |
14 |
- |
Zamana Bağlı Davranış ve Yorulma |
- |
15 |
- |
Gerilme Yığılması |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Mehmet H. Omurtag, Mukavemet, Cilt 1, 6. Baskı, Birsen Yayınevi, 2018 |
M. H. Omurtag, Mukavemet-Çözümlü Problemler, Cilt 1, Birsen Yayınevi, 2015 |
Beer, Johnston, Dewolf, Mazurek, Mechanics of Materials, 7. Edition, McGrawHill Education, 2015 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety,
under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability,
Ability to design to meet requirements.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to work in teams with different disciplines
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
|
|
1 |
|
|
|
|
4 |
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
5 |
15 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
3 |
1 |
3 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
3 |
5 |
15 |
TOPLAM |
37 |
0 |
103 |
|
Genel Toplam |
103 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|