Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UCK308 |
UÇAK TASARIM PRENSİPLERİ |
6 |
2 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Uçak kavramsal tasarımı sürecini anlamak
Uçak kavramsal tasarım yöntemlerinin öğrenilmesi
Bilginin sınıf içi çalışma, ödev ve projelerle pekiştirilmesi |
İçerik: |
Tepki ile tahrik.
Yapı ve Yükler.
Ağırlıklar.
Stabilite, kontrol ve kullanım kalitesi
Performans ve uçuş mekaniği
Maliyet Analizi
Uçuş Emniyeti |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uçak kavramsal tasarım sürecinin anlaşılması
Uçak tasarım raporu hazırlayabilmesi
Uçak itki sistemi hesaplamaları konusunda temel bilgi sahibi olması
Uçak yapısal tasarım ve analizleri konusunda temel bilgi sahibi olması
Uçak ağırlık ve denge hesapları konusunda temel bilgi sahibi olması
Uçak kararlılık ve kontrol hesapları konusunda temel bilgi sahibi olması
Uçak performans hesapları konusunda temel bilgi sahibi olması
Uçak maliyet hesapları konusunda temel bilgi sahibi olması
Uçuş emniyeti ve uçak sertifikasyonu konularında bilgi sahibi olması |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Tepki ile Tahrik |
- |
2 |
- |
Yapı ve Yükler |
- |
3 |
- |
Ağırlıklar |
- |
4 |
- |
Stabilite, kontrol ve kullanım kalitesi |
- |
5 |
- |
Performans ve Uçuş Mekaniği |
- |
6 |
- |
Performans ve Uçuş Mekaniği |
- |
7 |
- |
Maliyet Analizi |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Genel Uçuşa Elverişlilik Sertifikasyonu |
- |
10 |
- |
Genel Uçuşa Elverişlilik Sertifikasyonu |
- |
11 |
- |
Emniyet |
- |
12 |
- |
Görev proifili |
- |
13 |
- |
Uçuş Performansı |
- |
14 |
- |
Uçuş Performansı |
- |
15 |
- |
Uçuş Performansı |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Roskam J., 2003, Airplane Design, parts: 1-8, Design, Analysis and Research Corporation (DARcorporation), ISBN:1-884885-42-. National Archieves and Records Administration, 2009, E. Code of Federal Regulations- Aeronautics and Space T. 14, http://ecfr.gpoaccess.gov/. Jane's Information Group, 2009, Jane's All the World's Aircraft, Jane's Information Group. |
Raymer D. P, 2006, Aircraft Design: A Conceptual Approach, Fourth Edition, AIAA Education Series, New York, NY, ISBN:1-56347-829-. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety,
under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability,
Ability to design to meet requirements.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to work in teams with different disciplines
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
7 |
21 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
4 |
8 |
TOPLAM |
39 |
0 |
99 |
|
Genel Toplam |
99 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|