TR EN

COMPUTER AIDED TECHNICAL DRAWİNG DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MEC111 COMPUTER AIDED TECHNICAL DRAWİNG 1 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SARA FAWAL-Dr.Öğr.Üyesi SEMİH GÖKSEL YILDIRIM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: 1. Teknik resim çizimlerini hazırlama ve okuma becerisi kazandırmak 2. Mühendislik çizimlerinde kullanılan teknikleri kullanma becerisi kazandırmak
İçerik: Mühendislikte teknik resim, çizgilerin anlamları, teknik yazı, çizim aletleri, temel çizim metotları, boyutlandırma kuralları, izdüşüm prensipleri, çoklu görünüşlerin çizilmesi, kesit görünüşler, izometrik çizimler, Bilgisayar destekli tasarım (CAD)

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi tamamlayan öğrenci, 1. Teknik çizim yapabilme ve yazı yazabilme 2. Teknik resimleri boyutlandırma 3. Çoklu görünüş ve kesit remi çizebilme 4. İzometrik resim çizebilme 5. Bilgisayar destekli tasarım (CAD) yazılımı kullanabilme Becerileri kazanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Teknik resim ve teknik yazıya giriş -
2 - Geometrik çizimler -
3 - İzdüşüm ve çoklu görünüş çizme prensipleri -
4 - İzdüşüm ve çoklu görünüş çizme prensipleri -
5 - Ölçülendirme prensipleri -
6 - Kesit görünüşler -
7 - Bilgisyar destekli tasarım uygulamaları -
8 - ARA SINAV -
9 - Bilgisyar destekli tasarım uygulamaları -
10 - Bilgisyar destekli tasarım uygulamaları -
11 - Bilgisyar destekli tasarım uygulamaları -
12 - Bilgisyar destekli tasarım uygulamaları -
13 - İzometrik perspektif presipler -
14 - İzometrik perspektif presipler -
15 - İzometrik perspektif presipler -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

1. F.E. Geisecke, A.M. Mitchell, H.C. Spencer et al., Technical Drawing, 11th edition, Prentice Hall, 2000 2. F.E. Geisecke, A.M. Mitchell, H.C. Spencer et al., Modern Graphics Communication, 2nd edition, Prentice Hall, 2001 3. T.E. French, C.J.Vierck, R.J. Foster Engineering Drawing and Graphic Technology, 14th edition, McGraw-Hill, 1993

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability, Ability to design to meet requirements.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work in teams with different disciplines
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
1
2
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
0
2
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
1
3
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
1
4
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 35 35
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0