TR EN

PROPULSION SYSTEMS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UCK306E PROPULSION SYSTEMS 6 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin temel amacı, öğrenciye jet motorları ve tahrik sistemlerinin temel prensiplerini öğretmek ve ayrıca öğrencilerin uçak motorlarının genel performans analizleri hakkındaki bilgilerini genişletmektir.
İçerik: Jet tahriki için aero-termodinamik prensipler. Uçaklar için gaz türbinli motorlar. İdeal motorlar için parametrik çevrim analizi. Motor bileşen performansları. Gerçek motorlar için parametrik çevrim analizi. Motor performans analizleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uçak motorlarını tanıma ve sınıflandırma temellerini anlama
Uçak motorlarının itme kuvvetini nasıl oluşturduğunu anlama
Uçak motorlarındaki birincil performans parametrelerini anlama
Uçak motorlarında performans analizinde termodinamik çevrimlerin nasıl kullanılacağını anlama
Tepkime ısısının, adiabatik alev sıcaklığının uçak motorlarının yanma odaları hakkındaki genel performans üzerindeki etkilerini anlama.
Uçak motorlarının ve bileşenlerinin tasarım koşullarında ideal performanslarını hesaplama yeteneği
Uçak motorlarının bileşenlerinden kaynaklanan kayıpların ve etkilerinin genel performans analizine dahil edilmesini anlama.
Uçak performans değerlerini hesaplama ve bunları kayıplarla gerçekçi durumlarda değerlendirme yeteneği.
Uçak motoru performans analizi ve yorumlama yeteneği.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Sınıflandırma ve genel performans -
2 - Performans parametreleri -
3 - İtki, termal ve genel verimlilikler -
4 - Termodinamik çevrimler -
5 - Yanma -
6 - Kimyasal dönüşümler -
7 - Problem Çözümleri -
8 - ARA SINAV -
9 - Jet itki sistemlerinin analizi -
10 - Ramjet -
11 - Turbojet -
12 - Turbojet-devam -
13 - Turbofan -
14 - Pervaneler -
15 - Jet itki sistemlerinin bileşenleri -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Fundamentals of aircraft and rocket propulsion, Ahmed F. El-Sayed, Springer 2016
Aircraft Propulsion, Saeed Farokhi, Wiley, 2nd ed. 2014.
Mechanics and Thermodynamics of Propulsion, Hill and Peterson, 2nd Edition (1992).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability, Ability to design to meet requirements.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work in teams with different disciplines
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
5
2
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
5
2
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
5
3
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
5
4
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 5 5
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 1 5 5
TOPLAM 35 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0