Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UCK497E | GRADUATION PROJECT I | 7 | 2 | 1 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. AHMET CİHAT BAYTAŞ-Prof.Dr. ALİ KODAL-Dr.Öğr.Üyesi HAYRİ ACAR-Prof.Dr. MAHMUT ADİL YÜKSELEN-Dr.Öğr.Üyesi MURAT METEHAN TÜRKOĞLU-Prof.Dr. OKTAY ÖZCAN-Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ-Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Eğitim sürecinde almış oldukları teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak, öğrencilerin herhangi bir uçak, hava aracı veya sistemin tasarlanmasını, planlanmasını ve üretimini gerçekleştirmeyi öğretmektir. Ayrıca, öğrencilerin mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözmebilme yeteneğini kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu ders bir projenin tasarımını içerir. Proje tek veya birçok kişiden oluşan gruplar oluşturularak yapılabilir. Proje; seçiminden, projenin bitirilmesi ve sunulmasına kadar geçen süreci kapsar. Bu ders, öğrencilerin eğitimleri boyunca öğrendiklerini kullanmalarına yöneliktir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bu dersi alan öğrenciler; İlgili konuda problemi tanımlar, çalışma programı hazırlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar. Kendi özgün yaklaşımı ile konuyu analiz eder ve çözüm yaklaşımları sunar. Verileri analiz eder, çözümler ve elde ettiği sonuçları literatürle karşılaştırır, değerlendirir. Sonuçların, başlangıç amaç ve hedeflere uygunluğunu analiz eder ve yeni öneriler sunar. Tüm süreçleri yazılı ve sözlü raporlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme Çalışmasının Hakkında genel bilgilendirme, Konu seçimi | Yüz yüze anlatım |
2 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme Çalışması Ön Hazırlığı, konu ve grupların belirlenmesi | Yüz yüze anlatım |
3 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Literatür Çalışması, Konuların tartışılması ve çalışma gruplarının belirlenmesi | Grup çalışması |
4 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje konularının genel değerlendirilmesi ve yorumlanması | Grup çalışması |
5 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje ile ilgili literatürlerin incelenmesi ve kullanılacak yöntemlerin değerlendirilmesi yorumlanması | Grup çalışması |
6 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje ile ilgili literatürlerin incelenmesi ve kullanılacak yöntemlerin değerlendirilmesi | Öğrenci Sunumları |
7 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları | Öğrenci Sunumları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları, sorunların değerlendirilmesi | Öğrenci Sunumları |
10 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları, sorunların değerlendirilmesi | Öğrenci Sunumları |
11 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları, sorunların değerlendirilmesi | Öğrenci Sunumları |
12 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışmasının uygun şekilde rapor edilmesi | Öğrenci Sunumları |
13 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışmasının uygun şekilde rapor edilmesi | Öğrenci Sunumları |
14 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışması rapor, sunum ve poster formatlarının incelenmesi | Öğrenci Sunumları |
15 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışması rapor, sunum ve poster formatlarının incelenmesi | Öğrenci Sunumları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Uçak ve hava aracı sistem tasarımı ile ilgili kitaplar ve dokümanlar |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety,
under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability,
Ability to design to meet requirements.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work in teams with different disciplines
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
|
4 | |||||
2 |
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
|
5 | |||||
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
|
3 | |||||
3 |
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
|
5 | |||||
4 |
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 4 | 1 | 4 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 1 | 28 | 28 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |