TR EN

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISG401 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I 7 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ESRA YALÇIN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İş Sağlığı ve İş Güvenliği, analitik düşünme, her türlü uygulama ve etkinlik, belirtilen kalite kriterleri, çevreyi, ülkeyi ve dünyayı tanıyarak, etkili iletişim becerilerini ve Yapıcı ve doğru bir iletişimin bulunduğu ortam, gerçek öğrenme vizyonu anlayışı ile öğrenme ve bireyleri eğitme öğrenme yetkinliği kazanma için bir ömür boyu sürebilir.
İçerik: İş Sağlığı ve Güvenliği Kursu; İş sağlığı ve güvenliği alanındaki genel tanım ve uygulamaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İş Sağlığı ve güvenliği ilkelerini kavrar.
iş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimini açıklar.
İSG kültürünü kavrar. Bireyler, gruplar ve toplum içindeki iş sağlığı ve güvenliği kültürünü kritik eder.
Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini analiz eder, önlemler açıklar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş Ders Planının Tanımı, Amacı ve İçeriği, İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü Sözlü Anlatım, slayt sunumu
2 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama İş Sağlığı ve Güvenliğinin Kavram ve Kurallarının Gelişimi Sözlü Anlatım, slayt sunumu
3 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama İş Hukuku, İşçi Hakları, İşveren Sorumlulukları Sözlü Anlatım, slayt sunumu
4 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sözlü Anlatım, slayt sunumu
5 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Tehlike –Risk kavramı, İş kazaları ve kazalardan korunma politikaları Sözlü Anlatım, slayt sunumu
6 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Risk Yönetimi ve Değerlendirmesi Sözlü Anlatım, slayt sunumu
7 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Kişisel Koruyucu Donanımlar, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Sözlü Anlatım, slayt sunumu
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Fiziksel Risk Faktörleri Sözlü Anlatım, slayt sunumu
10 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Ergonomik Risk Faktörleri, Elle Taşıma İşleri, Ekranlı Araçlarla Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği Sözlü Anlatım, slayt sunumu
11 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Kimyasal Risk Faktörleri, Büyük Endüstriyel Kazalar Sözlü Anlatım, slayt sunumu
12 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Yangın ve yangından korunma Sözlü Anlatım, slayt sunumu
13 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Biyolojik Risk Faktörleri, Hijyen Eğitimi Sözlü Anlatım, slayt sunumu
14 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Psikososyal Risk Faktörleri Sözlü Anlatım, slayt sunumu
15 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Meslek Hastalığı Kavramı, Nedenleri, Sonuçları, En Yaygın Meslek Hastalıkları Sözlü Anlatım, slayt sunumu
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Selek, H.S. Occupational Health and Safety, Seçkin Yayıncılık
Bilir N, Yıldız A.N. (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği. Hacettepe Üniversitesi Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
5
2
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
3
3
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
5
2
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
5
2
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
5
3
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
5
4
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
5
2
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 1 14
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 18 0 26
Genel Toplam 26
Toplam İş Yükü / 25.5 1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 1,0