TR EN

PROJE VE YAPIM YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIM413 PROJE VE YAPIM YÖNETİMİ 7 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YURDABAL APAK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere çağdaş şantiye yönetim bilgisi kazandırmak, yapı maliyet ve hakediş hesaplarının hazırlanmasını öğretmek, iş programı tekniklerini bilgisayar destekli olarak yapmak ve becerilerin kazandırılmasıdır.
İçerik: Yapı yönetimi ile ilgili tanımlar, şantiye organizasyonu ve yönetimi, kazı işleri ve zeminlerin sınıflandırılması, kazı hacmi hesapları, nakliye analizleri, ihale işleri ve sözleşmeleri, metraj ve keşif işleri, iş programları (GANNT,PERT,CPM), bilgisayar destekli iş programlama hazırlama, işçi sağlığı ve iş güvenliği

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Nakliye işlerini ve hesaplarını analiz eder.
Iş programı oluşturur.
Yapı maliyeti çıkarılmasında bilgisayar programlarını kullanır.
Şantiye organizasyonu ve işçi güvenliği için temel bilgileri yorumlar.
Edindiği bilgileri örnek bir projede uygular.
Keşif, metraj, hak ediş hesaplarının yapılmasına ilişkin temel bilgileri sentezler.
Mimari tasarım ve uygulama süreçlerini bütünleştiren şantiye yönetimi temel kavramlarının farkına varır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Yapım sektörü -
2 - Yapı üretim süreci, yapı üretim sürecinde rol alanlar -
3 - Proje yönetimi, mal sahibi ve mimar sözleşmeleri, mimarın görevleri -
4 - Keşif-Metraj -
5 - Keşif-Metraj -
6 - Keşif-Metraj-Birim Fiyat Cetveli-Birim fiyat tarifleri, fiyat analizleri -
7 - Kesin hesap, mukayeseli keşif -
8 - ARA SINAV -
9 - Proje teslim sistemleri ve yapım sözleşmeleri -
10 - Yapımda ihale süreci, teklif belgeleri ve sözleşme belgeleri -
11 - Yapımda ihale süreci, teklif belgeleri ve sözleşme belgeleri -
12 - İş programı, CPM-PERT… -
13 - Şantiyede iş güvenliği, şantiye düzeni, şantiye şefliği -
14 - Ekonomi-mühendislik ekonomisi ve ekonominin temel kavramları -
15 - Ekonomi-mühendislik ekonomisi ve ekonominin temel kavramları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
2
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
3
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
2
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
2
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
3
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
4
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
2
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0