Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIM302 | MİMARİ TASARIM IV | 6 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HAMDİ YILMAZ KUYUMCU |
Ders Ön Koşulu | MIM309 - MİMARİ TASARIM III |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Mimari tasarım becerisinin kapsamlı yapı analizi ve sentezi yoluyla geliştirilmesi, estetik ve strüktürün tasarımdaki öneminin uygulama yoluyla ifade edilebilmesi amaçlanır. Kentsel bir problem bağlamında, mevcut bir dokuda, var olan boşluklarda ya da boşaltılması uygun görülen yerlerde, işlevsel-mekânsal-yapısal kavramları bütünleştirebilme becerisinin arttırılması hedeflenir. |
İçerik: | Tasarım problemine uygun veri toplama, analiz, bina programı geliştirme ve uygulanması; tasarımın sürecinde strüktür, bina sistemleri, detay geliştirme becerisi; karmaşık çevrelerde karmaşık bina / bina grubu programlarının geliştirme ve mimari çözümlerin geliştirilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Karmaşık kentsel doku analizi yapar. |
İleri düzeyde karmaşık mimari problem çözer. |
İleri seviyede mimari tasarım koordinasyonu yapar |
Disiplinler arası tasarım problemini çözer. |
İleri teknoloji ve malzeme olanaklarını araştırır. |
Mimari tasarımı ileri düzeyde ifade eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders konularına yönelik hazırlık yapılması | Bilgilendirme ve konu açıklama | Sözlü anlatım |
2 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Öneri program ve konuyla ilgili örnek araştırma yapılması | Sözlü anlatım ve tartışma |
3 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Arazi analizleri | Sözlü anlatım ve tartışma |
4 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Kavramsal tasarım çalışmaları-kentle ilişki | Sözlü anlatım ve tartışma |
5 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Kavramsal tasarım çalışmaları-program yerleşimi | Sözlü anlatım ve tartışma |
6 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Tasarım sunum ve değerlendirme | Sözlü anlatım ve tartışma |
7 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Ön tasarım çalışmaları-program | Sözlü anlatım ve tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Ön tasarım çalışmaları-mekansal kurgu | Sözlü anlatım ve tartışma |
10 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Ön tasarım çalışmaları-form geliştirme | Sözlü anlatım ve tartışma |
11 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Ön tasarım çalışmaları-alt sistem entegrasyonu | Sözlü anlatım ve tartışma |
12 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Ön tasarım çalışmaları-yapısal sistem araştırma ve geliştirme | Sözlü anlatım ve tartışma |
13 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Tasarım sunum ve değerlendirme | Sözlü anlatım ve tartışma |
14 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Mimari tasarım geliştirme | Sözlü anlatım ve tartışma |
15 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Mimari tasarım geliştirme | Sözlü anlatım ve tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tasarım konulu yerli ve yabancı kitaplar |
Proje konusuna ilişkin yerli ve yabancı kitaplar |
Proje konusu kapsamında gerçekleştirilmiş projelerle ilgili yayınlar |
Mimarlık ve mimarlık ile ilişkili alanlara ait tüm basılı veya sayısal kitaplar ve süreli yayınlar (periyodikler) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
|
5 | |||||
2 |
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
|
4 | |||||
3 |
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
|
5 | |||||
2 |
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
|
3 | |||||
2 |
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
|
5 | |||||
3 |
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
|
0 | |||||
4 |
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
|
4 | |||||
2 |
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 210 |
Genel Toplam | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |