Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIM309 | MİMARİ TASARIM III | 5 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. GALİP ORHUN ALKAN-Öğr.Gör. HAMDİ YILMAZ KUYUMCU |
Ders Ön Koşulu | MIM202 - MİMARİ TASARIM II |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Atölyenin amacı, öğrencilerin ‘mekan-çevre-yer’’le ilgili temel tasarım problemlerini keşfetme, anlama, çözümleme becerilerini geliştirmektir. Bu bağlamda, atölyede mimarlık disiplini ile ilişkili olarak “farklılık, kimlik, yer” kavramları açılımlanır. |
İçerik: | Öğrenciler tasarım problemlerinin temel mimari kavramlarını var olan modelleri yeniden okuyarak anlar ve bilgisayar destekli sunum ve modellerle fikirlerini, önerilerini ifade eder, sunar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Farklı ölçekleri kapsayan mimari tasarıma her ölçekte hakim olur |
Tasarım stratejilerinin farklı yaklaşımlarını yorumlar. |
Tasarım stratejilerini ilişkilendirirken çevresel faktörleri manipüle ederek uygun mimari düşünce ve ölçeği çözümler, |
Sürdürülebilirlik, mekansal kalite, strüktür ve servisleri anlamaya yönelik teknik stratejileri sorgular, |
Bireysel çalışmalarını eleştiriler doğrultusunda geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma,ders konularına ait hazırlık çalısması | Giriş; atölye tasarım metodu tartışılır, Uygulama: Arazi gözlemlenir, verilerin düzenlenir, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
2 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; kentsel topoğrafya kavramı, topoğrafyanın ifade edildiği sistemler ve çözümler yorumlanır, örnekler karşılaştırılır, Uygulama; proje alanına ait kentsel topoğrafyanın iki ve üç boyutlu geometrik olarak temsili ve topoğrafyanın yatay ve düşey kesitleri hazırlanır, Alan analizleri; Ulaşım ilişkileri; Oto yollar, nehir yolları, yaya yolları. Eko sistemler; Rüzgar koridorları, Güneş saati, bitki örtüsü, su potansiyeli. Doğal sınırlar; Su ve yeşil alan sınırları, inşa edilmiş çevre ve yol sınırları. Manzara noktaları, başlıklarında hazırlanır. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
3 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; tasarımı etkileyen kentsel, çevresel ve yasal parametreler tanımlanır, Uygulama; proje alanının çevresel, yasal ve eko-sisteme ait parametreleri araştırılır, diyagram ögeleri (yaya, trafik, yağmur suyu, ve atıkların akışları) ayrılır, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
4 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; tasarımda bölge, yer kavramı ve bağlamcı yaklaşımlar belirlenir, Uygulama; yer-e ait program sorgulanır, zıtlık ve uyumlar belirlenir, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
5 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; Programdan ön tasarıma geçiş metodları incelenir, Uygulama; Program unsurlarının üzerinde yer alacağı iki ve üç boyutlu soyut düzlemler tasarlanır ve sistemsel olasılıklar sorgulanır, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
6 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; Topoğrafya ve program arasındaki uyum ve zıtlıkların oluşturduğu potansiyellerin tasarıma etkileri değerlendirilir, Uygulama; Soyut programatik düzlem ile topoğrafya arasındaki uyum/zıtlık ilişkisi sentezlenir, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
7 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama; Proje önerilerinin 1/1000 ve 1/500 ölçekte ön teslimi; öneri projenin strüktür sistemini, çevre ile ilgili diyaloglar, çevresel parametrelere getirilen çözümleri, akışları (yaya-araba ve atık akışları) gösterir diyagramlar ve 1/500 ölçekte vaziyet planı, yatay ve düşey kesitler hazırlanır, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama; Proje önerilerinin 1/1000 ve 1/500 ölçekte ön teslimi; öneri projenin strüktür sistemini, çevre ile ilgili diyaloglar, çevresel parametrelere getirilen çözümleri, akışları (yaya-araba ve atık akışları) gösterir diyagramlar ve 1/500 ölçekte vaziyet planı, yatay ve düşey kesitler hazırlanır, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
10 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; mimari tasarımda sürdürülebilir ve esnek proje örnekleri eleştirilir, Uygulama; Jüri; 1/1000-1/500 ölçekte öneri proje ve diyagramlar eleştirilir, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
11 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; mimari tasarımda sürdürülebilir ve esnek proje örnekleri eleştirilir, Uygulama; Jüri; 1/1000-1/500 ölçekte öneri proje ve diyagramlar eleştirilir, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
12 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; mimarlıkta yatay bitiş elemanlarının tasarımsal özellikleri ve iklimsel verilere karşı duyarlılıkları incelenir, Uygulama; öneri projenin yatay bitiş elemanları tasarlanır, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
13 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; mimarlıkta düşey bitiş elemanlarının tasarımsal sorunları ve iklimsel verilere göre duyarlılıkları incelenir, Uygulama; öneri projenin düşey bitiş elemanları tasarlanır, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
14 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; tasarımda sunuş teknikleri örneklenir. Uygulama; mimari proje önerilerinde sunuş tekniklerinin uygulanması ve 1/200 ölçekte mimari proje önerilerinin ön teslimi, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
15 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Teori; tasarımda sunuş teknikleri örneklenir. Uygulama; mimari proje önerilerinde sunuş tekniklerinin uygulanması ve 1/200 ölçekte mimari proje önerilerinin ön teslimi, | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tasarım konulu yerli ve yabancı kitaplar, |
Proje konusuna ilişkin yerli ve yabancı kitaplar |
Proje konusu kapsamında gerçekleştirilmiş projelerle ilgili yayınlar |
Mimarlık ve mimarlık ile ilişkili alanlara ait tüm basılı veya sayısal kitaplar ve süreli yayınlar (periyodikler) |
Yönetmelik ve Standartlar |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
|
2 | |||||
2 |
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
|
3 | |||||
3 |
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
|
3 | |||||
2 |
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
|
3 | |||||
2 |
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
|
2 | |||||
3 |
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
|
4 | |||||
4 |
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
|
2 | |||||
2 |
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |