Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIM113 | MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ I | 1 | 4 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BURAK KAAN YILMAZSOY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin ders içeriğindeki bilgileri kullanımı ile; 1. Mimarlık öğrencilerinin mimari tasarımları çizebilme yeteneği kazanırlar. 2. Mimari çizim anlayabilme yeteneklerini geliştirirler. |
İçerik: | Teknik resim termolojisi, resim araç ve gereçleri, geometrik çizimler, isdüşüm yöntemleri, perspektif resimler, temel ve yardımcı görünüşler, çizgisel ve kotlu ölçülendirme, kesit alma. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Teknik resim temel ilkelerini kavrar ve geometrik çizimler çizer. |
Nokta doğru ve yüzeyin düzlemler perspektifinde ve epürdeki izdüşümlerini çizer. |
Noksan verilen objelerin görünüşlerini çizer. |
Perspektiflerin türlerini, görünüşlerini çizer. |
Kesit alma yöntemlerini bilir ve uygular. |
Kroki ve net çizimleri çizer. |
Çizgisel ve kotlu ölçülendirmeyi uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Dersin temel konuları ve dersin işleniş yöntemlerine ilişkin hazırlık çalışması | Tanışma, teknik resimin tanımı ve önemi, teknik resimin sınıflandırılması. Taslak ve net resimler | Anlatım-Uygulama |
2 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Teknik resime ait hazırlayıcı bilgiler (çizim aletleri, norm kağıt ve yazılar), çizgi tipleri | Anlatım-Uygulama |
3 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Geometrik çizimlerden, doğru, açı, teğet, oval ve çokgen çizimleri | Anlatım-Uygulama |
4 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Bu konuları içeren uygulamalar | Anlatım-Uygulama |
5 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | İzdüşüm ve yöntemlerinin 1. Bölge (iso-E) ve 3. Bölge (ıso-A) tanımları, bu izdüşüm yöntemlerini sağlayan koordinat sistemlerinin belirtilmesi | Anlatım-Uygulama |
6 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Standart altı temel izdüşüm yöntemlerine göre adlandırılması ve düzlemlere çizilen görünüşler | Anlatım-Uygulama |
7 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Nokta, doğru, kırık çizgilerin ve yüzeylerin düzlemler perspektifinde ve epürde çizimlerine ait problem çözümleri | Anlatım-Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Geometrik objelerin görünüşlerinin çizimlerine ait problem çözümleri | Anlatım-Uygulama |
10 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Yardımcı görünüşlere ve özel görünüşlere ait bilgilendirme, örnek çizimler | Anlatım-Uygulama |
11 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Kesitin tanımı, gereği türlerinin açıklanması mimari ve inşaat projelerinde kesit alma ve uygulamalar | Anlatım-Uygulama |
12 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Perspektiflerin tanımı ve türleri, türlerinin çizim planına ait problem çözümleri | Anlatım-Uygulama |
13 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Mimarlık ve inşaat projelerinde boyutlandırma, çizgisel ve kotlu ölçülendirme | Anlatım-Uygulama |
14 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Mimari detay resimleri (kapı pencere çatı) | Anlatım-Uygulama |
15 | Hafta Ders Planının Hazırlanması | Mimari detay resimleri (kapı pencere çatı) | Anlatım-Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ders Notları, Hüseyin Kurt, 2008 |
Mimarlıkta Teknik Resim, Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl |
Yapı Teknik Resim, Pancarcı- Öcal |
Temel Teknik Resim, Zeki Şen – Nail Özçilingir |
Mimari Çizim Tekniği, Mustafa Akgün |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
|
3 | |||||
2 |
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
|
0 | |||||
3 |
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
|
1 | |||||
2 |
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
|
5 | |||||
2 |
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
|
5 | |||||
3 |
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
|
0 | |||||
4 |
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
|
0 | |||||
2 |
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 5 | 40 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |