TR EN

MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIM113 MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ I 1 4 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BURAK KAAN YILMAZSOY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin ders içeriğindeki bilgileri kullanımı ile; 1. Mimarlık öğrencilerinin mimari tasarımları çizebilme yeteneği kazanırlar. 2. Mimari çizim anlayabilme yeteneklerini geliştirirler.
İçerik: Teknik resim termolojisi, resim araç ve gereçleri, geometrik çizimler, isdüşüm yöntemleri, perspektif resimler, temel ve yardımcı görünüşler, çizgisel ve kotlu ölçülendirme, kesit alma.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Teknik resim temel ilkelerini kavrar ve geometrik çizimler çizer.
Nokta doğru ve yüzeyin düzlemler perspektifinde ve epürdeki izdüşümlerini çizer.
Noksan verilen objelerin görünüşlerini çizer.
Perspektiflerin türlerini, görünüşlerini çizer.
Kesit alma yöntemlerini bilir ve uygular.
Kroki ve net çizimleri çizer.
Çizgisel ve kotlu ölçülendirmeyi uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Dersin temel konuları ve dersin işleniş yöntemlerine ilişkin hazırlık çalışması Tanışma, teknik resimin tanımı ve önemi, teknik resimin sınıflandırılması. Taslak ve net resimler Anlatım-Uygulama
2 Hafta Ders Planının Hazırlanması Teknik resime ait hazırlayıcı bilgiler (çizim aletleri, norm kağıt ve yazılar), çizgi tipleri Anlatım-Uygulama
3 Hafta Ders Planının Hazırlanması Geometrik çizimlerden, doğru, açı, teğet, oval ve çokgen çizimleri Anlatım-Uygulama
4 Hafta Ders Planının Hazırlanması Bu konuları içeren uygulamalar Anlatım-Uygulama
5 Hafta Ders Planının Hazırlanması İzdüşüm ve yöntemlerinin 1. Bölge (iso-E) ve 3. Bölge (ıso-A) tanımları, bu izdüşüm yöntemlerini sağlayan koordinat sistemlerinin belirtilmesi Anlatım-Uygulama
6 Hafta Ders Planının Hazırlanması Standart altı temel izdüşüm yöntemlerine göre adlandırılması ve düzlemlere çizilen görünüşler Anlatım-Uygulama
7 Hafta Ders Planının Hazırlanması Nokta, doğru, kırık çizgilerin ve yüzeylerin düzlemler perspektifinde ve epürde çizimlerine ait problem çözümleri Anlatım-Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Hafta Ders Planının Hazırlanması Geometrik objelerin görünüşlerinin çizimlerine ait problem çözümleri Anlatım-Uygulama
10 Hafta Ders Planının Hazırlanması Yardımcı görünüşlere ve özel görünüşlere ait bilgilendirme, örnek çizimler Anlatım-Uygulama
11 Hafta Ders Planının Hazırlanması Kesitin tanımı, gereği türlerinin açıklanması mimari ve inşaat projelerinde kesit alma ve uygulamalar Anlatım-Uygulama
12 Hafta Ders Planının Hazırlanması Perspektiflerin tanımı ve türleri, türlerinin çizim planına ait problem çözümleri Anlatım-Uygulama
13 Hafta Ders Planının Hazırlanması Mimarlık ve inşaat projelerinde boyutlandırma, çizgisel ve kotlu ölçülendirme Anlatım-Uygulama
14 Hafta Ders Planının Hazırlanması Mimari detay resimleri (kapı pencere çatı) Anlatım-Uygulama
15 Hafta Ders Planının Hazırlanması Mimari detay resimleri (kapı pencere çatı) Anlatım-Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ders Notları, Hüseyin Kurt, 2008
Mimarlıkta Teknik Resim, Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl
Yapı Teknik Resim, Pancarcı- Öcal
Temel Teknik Resim, Zeki Şen – Nail Özçilingir
Mimari Çizim Tekniği, Mustafa Akgün

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
3
2
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
0
3
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
1
2
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
5
2
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
5
3
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
0
4
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
0
2
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 5 40
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0