Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MTH105 |
MATHEMATICS I |
1 |
5 |
4 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ARSLAN-Dr.Öğr.Üyesi SAJEDEH NOROZPOUR SIGAROODI-Dr.Öğr.Üyesi ŞEYMA ÇETİN-Dr.Öğr.Üyesi TARIK ARABACI |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere, reel fonksiyonlar,trigonometrik ve üstel fonksiyonlar,limit ve türev
kavramları ve çözümlemeleri,belirsiz ve belirli integral çözüm ve uygulamalarını
yapabilmesini öğretmektir. |
İçerik: |
Reel Fonksiyonlar,Trigonometrik ve Üstel Fonksiyonlar,Limitler ve Türevlerin Tanım
ve Uygulamaları, Belirli ve Belirsiz İntegraller Çözüm ve Uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi alan öğrenciler;
I. Fonksiyonları, çeşitlerini tanımlar, özelliklerini bilir.
II. Limit ve sürekliliği bilir, çözümlemelerini yapar.
III. Türevi çeşitli teknik problemlerin çözümünde kullanabilir.
IV. Belirsiz integral ilgili problem çözümlerini yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Dersin Tanımı ve Kapsamı |
- |
2 |
- |
Reel Sayılar, Kompleks Sayılar, Bunlara İlişkin Problemler ve Çözümlemeler. |
- |
3 |
- |
Özdeşlikler, Cebirsel Denklemler, Bunlarla İlgili Çözümlemeler. |
- |
4 |
- |
Limitler, Limit Alma Kuralları, Bir Fonksiyonun Limit Değerinin Hesaplanması. |
- |
5 |
- |
Limitlerde Belirsiz Haller, L'Hospital Kuralı Uygulamaları |
- |
6 |
- |
Türevin Cebirsel ve Geometrik Anlamları, Türev Alma Kuralları, Türevin |
- |
7 |
- |
Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri, Teknikte Uygulamaları |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri, Teknikte Uygulamaları |
- |
10 |
- |
İntegral Tanımı, Formülleri, Integrasyon Yöntemleri |
- |
11 |
- |
İntegral Tanımı, Formülleri, Integrasyon Yöntemleri |
- |
12 |
- |
Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi ile Integral Alma Uygulamaları |
- |
13 |
- |
Transandant Fonksiyonların Integrali, Bununla İlgili Çözümlemeler. |
- |
14 |
- |
Transandant Fonksiyonların Integrali, Bununla İlgili Çözümlemeler. |
- |
15 |
- |
Belirli Integral Tanımı, Formülleri ve Yöntemleri. |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Temel ve Genel Matematik, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Mustafa Balcı, Ankara,
1996. |
Yüksek Matematik Problemleri, A. Karadeniz, Çağlayan Kitabevi, İstanbul,
2003. |
Diferansiyel ve İntegral Hesap, W. A. Granville, P. F. Smith, W. R. Longley.
Çeviren: Naci İskender, İstanbul, 1954 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of electrical and electronics science and relates them to the groundwork of electrical and electronics science.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from electrical and electronics sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate model related to electrical and electronics under reasonable constraints.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Designs a model related to electrical and electronics with modern techniques.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of electrical and electronics engineering science applications and develops appropriate solutions.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Identifies, models and solveselectrical and electronics engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Determines and uses the necessary electrical and electronics engineering technologies in an efficient way for engineering applications.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitors the developments in the field of electrical and electronics engineering technologies by means of books, internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of electrical and electronics engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
5 |
70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|