Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GIR402E |
ENTREPRENEURSHIP |
8 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, üst düzey yönetici ve girişimci olma hedefindeki öğrencilerin küçük işletme kurma ve yönetme konularında ihtiyaç duyacakları temel bilgilerle donatılmalarıdır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriğini, girişimcilik kavramı ve ortaya çıkışı, küçük işletme çeşitleri, küçük işletmelerde yönetim, üretim, pazarlama ve finansman; küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Girişimcilik özelliklerini kazanarak girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır. |
Başarılı girişimcilik öykülerindeki özellikleri değerlendirerek girişimcilik özelliklerini geliştirir. |
Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. |
İnovasyonu ve yenilikleri kavrar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Girişimcilik kavramı, tarihsel gelişimi, girişimcilik süreci, girişimcilik özellikleri |
Girişimcilik kavramı, tarihsel gelişimi |
Ders Kitabı |
2 |
Makale okuma ve sunum |
Girişimcilikte yaratıcılık ve yenilikçilik |
Ders Kitabı |
3 |
Makale okuma ve sunum |
İş kurma süreci |
Ders Kitabı |
4 |
Makale okuma ve sunum |
İş modeli kavramı, türleri ve oluşturulması |
Ders Kitabı |
5 |
Makale okuma ve sunum |
İş stratejilerinin oluşturulması |
Ders Kitabı |
6 |
Makale okuma ve sunum |
İş planı kavramı ve iş planlarının hazırlanması |
Ders Kitabı |
7 |
Makale okuma ve sunum |
İş planının bölümleri: Ürün /hizmet ve stratejiler |
Ders Kitabı |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Makale okuma ve sunum |
İş planının bölümleri:Pazarlama planı ve stratejileri |
Ders Kitabı |
10 |
Makale okuma ve sunum |
İş planının bölümleri:Finansal plan ve üretim planı |
Ders Kitabı |
11 |
Makale okuma ve sunum |
İş planının bölümleri: Üretim planı |
Ders Kitabı |
12 |
Makale okuma ve sunum |
İş planının bölümleri: Yönetim planı |
Ders Kitabı |
13 |
Makale okuma ve sunum |
Ülkemizde girişimciliğe destek veren kuruluşlar ve Destek Koşulları |
Ders Kitabı |
14 |
Makale okuma ve sunum |
Proje sunumu |
Ders Kitabı |
15 |
Grup çalışması |
Proje sunumu |
Grup çalışması |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of computer science and relates them to the groundwork of computer science.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from mathematics, probability, statistics and various other branches of life sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate computational model under reasonable constraints.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Designs a computer-aided conceptual model with modern techniques.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of computer science applications and develops appropriate solutions.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Identifies, models and solves computer engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Determines and uses the necessary information technologies in an efficient way for engineering applications.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
1 |
1 |
1 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
4 |
4 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
52 |
0 |
126 |
|
Genel Toplam |
126 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|