TR EN

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISG401 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I 7 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ESRA YALÇIN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İş Sağlığı ve İş Güvenliği, analitik düşünme, her türlü uygulama ve etkinlik, belirtilen kalite kriterleri, çevreyi, ülkeyi ve dünyayı tanıyarak, etkili iletişim becerilerini ve Yapıcı ve doğru bir iletişimin bulunduğu ortam, gerçek öğrenme vizyonu anlayışı ile öğrenme ve bireyleri eğitme öğrenme yetkinliği kazanma için bir ömür boyu sürebilir.
İçerik: İş Sağlığı ve Güvenliği Kursu; İş sağlığı ve güvenliği alanındaki genel tanım ve uygulamaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İş Sağlığı ve güvenliği ilkelerini kavrar.
iş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimini açıklar.
İSG kültürünü kavrar. Bireyler, gruplar ve toplum içindeki iş sağlığı ve güvenliği kültürünü kritik eder.
Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini analiz eder, önlemler açıklar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş Ders Planının Tanımı, Amacı ve İçeriği, İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü Sözlü Anlatım, slayt sunumu
2 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama İş Sağlığı ve Güvenliğinin Kavram ve Kurallarının Gelişimi Sözlü Anlatım, slayt sunumu
3 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama İş Hukuku, İşçi Hakları, İşveren Sorumlulukları Sözlü Anlatım, slayt sunumu
4 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sözlü Anlatım, slayt sunumu
5 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Tehlike –Risk kavramı, İş kazaları ve kazalardan korunma politikaları Sözlü Anlatım, slayt sunumu
6 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Risk Yönetimi ve Değerlendirmesi Sözlü Anlatım, slayt sunumu
7 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Kişisel Koruyucu Donanımlar, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Sözlü Anlatım, slayt sunumu
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Fiziksel Risk Faktörleri Sözlü Anlatım, slayt sunumu
10 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Ergonomik Risk Faktörleri, Elle Taşıma İşleri, Ekranlı Araçlarla Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği Sözlü Anlatım, slayt sunumu
11 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Kimyasal Risk Faktörleri, Büyük Endüstriyel Kazalar Sözlü Anlatım, slayt sunumu
12 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Yangın ve yangından korunma Sözlü Anlatım, slayt sunumu
13 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Biyolojik Risk Faktörleri, Hijyen Eğitimi Sözlü Anlatım, slayt sunumu
14 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Psikososyal Risk Faktörleri Sözlü Anlatım, slayt sunumu
15 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Meslek Hastalığı Kavramı, Nedenleri, Sonuçları, En Yaygın Meslek Hastalıkları Sözlü Anlatım, slayt sunumu
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Selek, H.S. Occupational Health and Safety, Seçkin Yayıncılık
Bilir N, Yıldız A.N. (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği. Hacettepe Üniversitesi Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 1 14
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 18 0 26
Genel Toplam 26
Toplam İş Yükü / 25.5 1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 1,0